شهرگل وگلاب

شهرگل وگلاب

شهرگل وگلاب........
شهرگل وگلاب

شهرگل وگلاب

شهرگل وگلاب........

فیس بوک آبروی دختر جوان را برد

فیس بوک آبروی دختر جوان را برد

اعدام شیطان قرچک، سوء استفاده از عکسهای دختر جوان، دوئل مرگبار عشقی، تاکید فرمانده ناجا بر مبارزه با باندهای اشاعه دهنده و گردانندگان فساد و ... از مهمترین رویدادهای پلیسی و حوادث این هفته بود.


فیس بوک آبروی دختر جوان را برد

اعدام شیطان قرچک، سوء استفاده از عکسهای دختر جوان، دوئل مرگبار عشقی، تاکید فرمانده ناجا بر مبارزه با باندهای اشاعه دهنده و گردانندگان فساد و ... از مهمترین رویدادهای پلیسی و حوادث این هفته بود.

به گزارش مهر، دختر جوانی که عکس‌های شخصی‌اش را در فیس‌بوک می‌گذاشت تصور نمی‌کرد عضویت در این شبکه برای او دردسرساز باشد. چندی قبل دختر جوانی با مراجعه به پلیس فتای استان البرز از یک تبهکار اینترنتی به اتهام سوءاستفاده از عکس‌های خصوصی خود شکایت کرد. او به ماموران گفت دو ماه قبل به توصیه یکی از دوستانم عضو شبکه فیس‌بوک شدم. ابتدا علاقه‌ای به فعالیت در این شبکه نداشتم، اما وقتی دیدم همه همکلاسی‌هایم هر روز درباره آن حرف می‌زنند فعالیتم را بیشتر کردم.دوستانم همیشه گلایه می‌کردند چرا از خودم عکسی نمی‌گذارم. خانواده‌ام با این موضوع مخالف بودند و من هر بار بهانه‌ای می‌آوردم. سرانجام راضی به این کار شده و بدون اطلاع خانواده‌ام چند عکس خصوصی‌ام را در فیس‌بوک گذاشتم. شاکی ادامه داد:یک هفته پیش دختر خاله‌ام تماس گرفت و حرف‌هایی زد که مرا شوکه کرد. او مدعی بود من با نوشتن مطالب مستهجن در فیس‌بوک آبروی خانواده‌ام را برده‌ام. ابتدا تصور کردم دروغ می‌گوید و قصد اذیت کردن مرا دارد. اما وقتی به آدرس اینترنتی که او داده بود رفتم، متوجه شدم فردی با سوءاستفاده از مشخصات و عکس‌های من، یک محیط به نام من باز کرد و با نوشتن مطالبی به اسم من باعث شده آبرویم نزد خانواده و دوستانم برود.همزمان با طرح این شکایت، ماموران پلیس فتا استان البرز تحقیقات خود را در این رابطه آغاز کرده و پس از تایید ادعاهای شاکی با ردیابی‌های ویژه، تبهکار اینترنتی را شناسایی و دستگیر کردند. پسر جوان ابتدا منکر هر جرمی شد، اما در ادامه زبان به اعتراف گشود و گفت بدون این‌که شناختی از شاکی داشته باشد برای سرگرمی اقدام به این کار کرده بود.

رقص شیطان قرچک بردار

در این هفته عامل هولناکترین جنایت شهرستان قرچک در محل وقوع جنایت به دار مجازات آویخته شد.
بخشعلی ۲۹ ساله روز دوازدهم مرداد سال ۸۸ با انگیزه سرقت وارد خانه جیران ۸۶ ساله شده و پس از قتل پیرزن همسایه و نوه ۸ ساله اش و سرقت طلاهای قربانیان از محل گریخته بود.
ماموران پلیس آگاهی ورامین پس از تجسس های گسترده مرد معتاد را دستگیر کردند که او با اعتراف به این جنایت هولناک گفت: صبح روز حادثه به بهانه اینکه کلیدم را جا گذاشته ام از زن سالخورده همسایه خواستم اجازه دهد از دیوار حیاط خانه آنها وارد خانه ام شوم. پس از ورود او را از پشت سر غافلگیر کردم و با چاقو به جانش افتادم. وقتی سراغ طلاهایش رفتم چشمم به نگین (نوه ۸ ساله) افتاد که شاهد ماجرا بود. بنابراین دست و پای دختر بچه را بسته و پس از آزار و اذیت، او را نیز به قتل رساندم تا راز جنایت فاش نشود.پس از اعترافهای تکان دهنده عامل جنایت هولناک، قضات شعبه ۷۷ دادگاه کیفری استان تهران او را به اتهام ۲ فقره قتل عمد و آزار و اذیت دختر بچه به ۳ بار اعدام در ملاء عام، ۱۰سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کردند.

این حکم از سوی قضات دیوان عالی کشور نیز تایید شده و پس از اذن رئیس دستگاه قضا برای اجرای حکم، سرانجام سحرگاه چهارشنبه شیطان قرچک پای چوبه دار رفت و با حضور اولیاء دم، مسئولان قضائی شهرستان و مردم در ملاء عام اعدام شد.

اجرای طرح امنیت اخلاقی زمستان- تابستان ندارد

سردار اسماعیل احمدی مقدم این هفته در حاشیه مراسم تقدیر از عوامل سریال سقوط آزاد، در مورد اجرای طرح امنیت اخلاقی در زمستان گفت: این طرح زمستان و تابستان ندارد.

فرمانده نیروی انتظامی رعایت عفاف و حجاب را سال به سال در کشور رو به بهبودی خواند و گفت: معنای این حرف این نیست که وضع مطلوب است اما هر سال درصدی اوضاع بهتر می شود.

سردار احمدی مقدم افزود: این موضوع نیازمند اقدامات فرهنگی است و حجاب نمود خارجی از تفکر ارزشی و هنجارهای درونی فرد است و با اقدامات انتظامی نمی توان همه چیز را اصلاح کرد.

وی به نقش رسانه در انعکاس پیامدهای سوء رعایت نکردن عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت:اولویت پلیس مبارزه با باندهای اشاعه دهنده و گردانندگان فساد و مروجان بداخلاقی است و در این بین با کسانی که ظواهر را رعایت نکنند نیز برخورد خواهد شد.

دوئل مرگبار دو جوان بر سر دختر مورد علاقه شان

اوایل مرداد امسال کارآگاهان پلیس آگاهی استان گیلان از کشف جسد پسر جوانی در خانه اش با خبر شدند. تیم جنایی پس از حضور در محل با جسد مهران ۲۳ ساله روبرو شدند که با ضربه های کارد از پا در آمده بود. بررسیهای پلیسی نشان داد مهران به تنهایی در آن خانه زندگی می کرد که یکی از دوستانش به غیبت او مشکوک شده و پس از ورود به خانه اش با پیکر غرق در خون او رو برو شده بود.

با توجه به سرقت نشدن وسیله ای از خانه، ماموران احتمال دادند او قربانی انتقامی کور شده است. عامل جنایت مهران را در خواب غافلگیر کرده و با ضربه های کارد به قتل رسانده بود.
پس از بررسی های مقدماتی جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و یک تیم از کارآگاهان تجسس برای کشف راز جنایت را آغاز کردند.

ماموران پس از تحقیقات گسترده دریافتند مهران با دختر جوانی ارتباط داشته است. با کشف این سرنخ تجسس ها بر روی شناسایی دختر جوان متمرکز شد. پس از یکماه دختر جوان به نام میترا که پس از قتل فراری شده بود شناسایی و دستگیر شد.
میترا در نخستین بازجویی ها منکر هرگونه اطلاعی از قتل شد اما در ادامه پس از اینکه هیچ راهی برای فرار از بیان حقیقت ندید لب به اعتراف گشود و گفت: من و مهران یک سال بود با هم ارتباط داشتیم و قرار بود با هم ازدواج کنیم. دو ماه قبل پسر جوانی در خیابان سد راهم شد و تهدید کرد باید رابطه ام را با مهران قطع کرده و با او ازدواج کنم.ابتدا حرف هایش را جدی نگرفتم اما پسر جوان تهدید کرد اگر به درخواستش عمل نکنم من و مهران را به قتل می رساند. وقتی از قتل مهران باخبر شدم از ترس اینکه مرا هم بکشد فراری شدم.

با این اعترافات شناسایی پسر جوان در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران هویت متهم به قتل به نام آرمان را شناسایی کردند. پسر جنایتکار که پلیس را در یک قدمی خود می دید به محلی نامعلوم متواری شده بود که سرانجام در مخفیگاهش به دام افتاد.

آرمان در بازجویی ها با اعتراف به قتل گفت: من علاقه زیادی به میترا داشتم و می خواستم با او ازدواج کنم. اما مهران سد راهم بود. به همین خاطر از دختر مورد علاقه ام خواستم ارتباطش را با مهران را پایان دهد اما او مخالفت کرد. سپس سراغ پسر جوان رفتم و او را تهدید کردم که او هم مرا به قتل تهدید کرد. تنها راه رسیدن به میترا کشتن مهران بود به همین خاطر شبانه وارد خانه اش شده و او را در خواب با ضربه های کارد کشتم. پس از قتل دچار عذاب وجدان شدم. برای رسیدن به دختری که عشق ما یک طرفه بود مرتکب قتل شدم. پسر ۲۹ ساله پس از بازسازی صحنه قتل با قرار قانونی روانه زندان شد.

توقیف خودروهای فاقد بیمه نامه

سردار اسکندرمومنی این هفته در نشست هماهنگی طرح زمستانی پلیس اظهار داشت:پلیس بر اساس قانون باید از تردد خودروهای فاقد بیمه نامه جلوگیری کند. به همین دلیل از شرکتهای بیمه می خواهیم تا در نزدیک پاسگاهها و ایستگاههای پلیس مستقر شوند تا در صورتی که خودرویی فاقد بیمه نامه بود آن را در محل بیمه کنند.

رئیس پلیس راهور ادامه داد: درصد تصادفات شهری خسارتی و عمدتا سازشی است و بیمه ها باید طبق قانون در تصادفات سازشی بدون کروکی خسارت را پرداخت کنند این در حالی است که سقف تعهدات بیمه ها از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد