شهرگل وگلاب

شهرگل وگلاب

شهرگل وگلاب........
شهرگل وگلاب

شهرگل وگلاب

شهرگل وگلاب........

سوگنامه خورشید در چارتاقی دو هزار ساله

سوگنامه خورشید در چارتاقی دو هزار ساله
با این آشی که چند سالی است برایش پخته‌اند، شاید دیگر جاه و جلال بیتائی این سازه خورشیدی دیری نپاید و روزی فرابرسد که دیگر نه از تاک نشان بماند و نه از تاک نشان.

چهار طاقی نیاسر سوگنامه خورشید در چارتاقی دو هزار سالهمحمدرضا شکراللهی: عینهو مار روی کمرکش جاده سر می‌خورد و بی‌هوا پیش می‌آید تا دور گردن ˈخانه خورشیدˈ بتابد و زهراب طمعش را به کام این طلایه دار کهن روشنی بریزد و در چشم برهم زدنی در برود.

 


بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

*یادواره 58 شهید سرافراز شهر سبز نیاسر*

*یادواره 58 شهید سرافراز شهر سبز نیاسر*

زمان:جمعه نهم خرداد ماه 93

مکان:مسجد امیرالمومنین شهر نیاسر


منبع:پرتال اختصاصی نیاسر                                                                                                                     


نخستین جشن‌واره ملی گل محمدی با حضور هنرمندان معروف کشور

نخستین جشن‌واره ملی گل محمدی با حضور هنرمندان معروف کشور
«نخستین جشن‌واره ملی گل محمدی کاشان» هم‌زمان با شب مبعث حضرت رسول اکرم (ص) تا ولادت حضرت امام حسین (ع) از پنجم تا ۱۲ خردادماه در کاشان برگزار می‌شود.

کاشان نیوز: مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان، از برگزاری «نخستین جشن‌واره ملی و آئین گل سرخ محمدی» در ورزش‌گاه ۱۵هزار نفری این شهرستان خبر داد.
مهدی نادعلی اظهار داشت: هم‌زمان با فصل گل و گلاب در خردادماه «نخستین جشن‌واره ملی گل محمدی» با حضور هنرمندان، بازی‌گران و پیش‌کسوتان خوش‌‌نام و نام‌آور کشوری در استادیوم بزرگ ۱۵هزار نفری امیر کبیر کاشان برگزار می‌شود.
وی، هدف از برگزاری این جشن‌واره را معرفی منطقه استراتژیک کاشان به عنوان قطب اصلی گل محمدی ایران به گردش‌گران و میهمانان، پاس‌داشت مراسم آئینی گلاب‌گیری سنتی، معرفی جاذبه‌های طبیعی گردش‌گری کاشان و معرفی شهرهای سرسبزی چون قمصر، نیاسر، برزک، جوشقان و… ذکر کرد.
به گفته وی، «نخستین جشن‌واره ملی گل محمدی کاشان» هم‌زمان با شب مبعث حضرت رسول اکرم (ص) تا ولادت حضرت امام حسین (ع) از پنجم تا ۱۲ خردادماه در کاشان برگزار می‌شود.
مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان، شعار نخستین جشن‌واره ملی گل محمدی کاشان را «در بهار علوی از عطر نبوی تا شمیم مهدوی» عنوان کرد و گفت: امید است بتوانیم در این ایام برنامه­‌های ویژه‌ای را با محوریت مبعث حضرت رسول اکرم (ص) برگزار کنیم.
 نخستین جشن‌واره ملی گل محمدی کاشان توسط شهرداری و سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان در استادیوم بزرگ ۱۵هزار نفری کاشان با حضور میهمانان و شهروندان برگزار می‌شود.