از این پس تمامی فعالیت کلوپ هنرمندان در سایت برای ورود به سایت روی لینک زیر کلیک کنید

                    

                           سایت کلوپ هنرمندان

داوران وزارت آموزش و پرورش آثار جشنواره فیلم کودک را ارزیابی می کنند

به نام خدا

به همراه 16 سازمان و نهاد دیگر
داوران وزارت آموزش و پرورش آثار جشنواره فیلم کودک را ارزیابی می کنند

کلوپ هنرمندان-امسال حضور و مشارکت سازمان ها و نهادهای مختلف در جشنواره فیلم کودک به نحو چشمگیری افزایش یافته و با اضافه شدن وزارت آموزش و پرورش به این بخش ، ۱۷ سازمان و نهاد فیلم های جشنواره را از منظر خود ارزیابی می کنند.

داوری این بخش از جشنواره شروع شده و این سازمان و نهادها طی مراسمی فیلم های برگزیده خود را اعلام خواهند کرد.
این مشارکت گسترده می تواند نقطه آغازی باشد برای شکل گیری عزمی ملی در راستای حل مشکلات سینمای کودک و نوجوان و رسیدن به سینمایی مطابق با خواست و نیازهای این مخاطبان.

بر پایه این گزارش، علاوه بر وزارت آموزش و پرورش سازمان هایی و نهادهای چون انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران، دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر، ستاد اقامه نماز، شوای فرهنگ عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی،  موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی، بنیاد شهید و امور ایثارگران(گروه تلویزیونی شاهد)، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، انجمن فیلم کوتاه ایران، جمعیت دفاع از ملت فلسطین، سازمان بورس و اوراق بهادار، دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری، کارگزاری بانک کارآفرین، بنیاد بین المللی غدیر و بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان در این بخش از جشنواره حضور دارند.
بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از ۲۳ تا ۲۷ آبان ماه جاری در اصفهان برگزار می شود.

۱۰۰ هنرمند سینمای کشور در مورد جشنواره فیلم کودک اظهار نظر کردند

به نام خدا

طی یک فرآیند اطلاع رسانی گسترده
۱۰۰ هنرمند سینمای کشور در مورد جشنواره فیلم کودک اظهار نظر کردند

کلوپ هنرمندان-کامسال طی یک فرآیند اطلاع رسانی گسترده و بی سابقه، بیش از ۱۰۰ هنرمند سینمای کشور در مورد جشنواره فیلم کودک در قالب گفت و گو اظهار نظر کردند که یکی دیگر از رکوردهای جشنواره فیلم کودک محسوب می شود.

تاکنون بیش از ۲۰۰ عنوان خبر از سوی روابط عمومی منعکس شده که نسبت به رویدادهای قبلی و حتی جشنواره فیلم فجر و دیگر رویدادها نوعی رکورد  محسوب می شود و با توجه به اینکه در ایام جشنواره نیز حجم خبر به گونه ای قابل تامل افزایش می یابد می توان پیش بینی کرد که این آمار تا ۳۵۰ خبر نیز افزایش یابد. این آمار شامل معرفی کامل بیش از ۳۰ فیلم خارجی جشنواره فیلم کودک نیز می شود.
اطلاعات این بخش و صحبت های ۱۰۰ هنرمند به گونه ای است که اگر از این گفت و گو ها تنها تیتر آن ها نوشته و در کنار هم قرار گیرد به راحتی می توان بسیاری از مشکلات و مسائل سینمای کودک و  حتی راه حل آن ها را یافت.
ستاد خبری جشنواره فیلم کودک در زیر مجموعه روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی توسط وحید اسلامی خبرنگار و منتقد سینمای کشور از دو ماه پیش تشکیل شد و با فعالیت چند خبرنگار به نوعی امسال زمینه تولید بیشترین تعداد خبر و انعکاس اخبار را در رسانه های مختلف فراهم کرد.
اخبار تولید شده در این ستاد علاوه بر گستردگی به گونه ای تنظیم و ارایه شد که ضریب خطا و اشتباه در آن ها به کمترین حد خود رسید.
روابط عمومی جشنواره فیلم کودک از تمامی رسانه هایی که نسبت به این رویداد احساس وظیفه کردند و زمینه انعکاس گسترده اخبار و اطلاعات جشنواره را فراهم کردند تشکر و قدر دانی می کند.

 

خوشبختانه اهالی رسانه های جمعی علاوه بر انعکاس اخبار تولید شده توسط ستاد خبری از سوی دیگر با اخبار و گزارش های تولیدی خود در این بخش به جشنواره کمک شایانی کردند.
عزت الله انتظامی، هوشنگ مرادی کرمانی، علی نصیریان، جمشید مشایخی، جمشید هاشمپور، فرامرز قریبیان، علیرضا زرین دست ،  حامد بهداد،  رسول صدرعاملی،  حمید گودرزی ، داود رشیدی، داریوش ارجمند، داریوش بابائیان، آرش معیریان ، آرمیتا مرادی، احمد نجفی ، اسماعیل براری، امیر حسین صدیق ، بهرام عظیمی ، بهزاد خداویسی ، بیژن بیرنگ ، پوران درخشنده ، جمال شورجه، جواد اردکانی، جهانگیر کوثری، حامد کیازال، فریدون حسن پور، سیروس حسن پور، رزیتا غفاری ، روح انگیز شمس ، زهرا اویسی ، زیبا بروفه ، علیرضا سبط احمدی، ستاره اسکندی، فرج الله سلحشور، سیروس الوند ، شیرین بینا، علیرضا خمسه ، علیرضا داود نژاد، کمند امیر سلیمانی، لاله صبوری ، مجید مظفری، محمد علی طالبی ، محمود پاک نیت، مرتضی پورصمدی ، مرتضی شایسته ، مریم سعادت ، مهران رجبی، هاتف علیمردانی، ابراهیم فروزش، ابوالفضل جلیلی ، اکبر خاجویی، امیر شهاب رضویان ، گوهر خیراندیش، برزو ارجمند ، بهاره افشاری، بهاره رهنما ، بهنوش بختیاری، پژمان بازغی ، جهانبخش سلطانی، سید جواد هاشمی، علی سرتیپی، علیرضا سجادپور، مجتبی راعی ، محمد علی طالبی، مریم بوبانی، مهدی مظلومی، امیرحسین مدرس، شهریار بحرانی، امیر نوری، فریال بهزاد ، بهرام توکلی، لاله اسکندری، آزیتا حاجیان، ابوالحسن داودی، سعید شیخ زاده، ملیکا شریفی نیا، فریبا کوثری و امیر حسین شریفی و تعدادی از هنرمندان اصفهانی از جمله هنرمندانی هستند که در طول دو ماه اخیر در خصوص ابعاد مختلف جشنواره اظهار نظر کرده اند.
این گفت و گو ها که تمامی طیف های موجود در جامعه هنری کشور را در بر می گیرد بر روی پایگاه اطلاع رسانی جشنواره موجود است و می تواند مجموعه ای ارزشمند برای محققان ، تحلیل گران سینما باشد که با مقایسه این صحبت های کارشناسان به وضعیت فعلی سینمای کودک و نوجوان دست یابند.
بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از ۲۳ تا ۲۷ آبان ماه سال جاری در اصفهان برگزار می شود.

پوران درخشنده و علیرضا خمسه داوران ایرانی بخش بین الملل جشنواره فیلم کودک

به نام خدا

پوران درخشنده و علیرضا خمسه داوران ایرانی بخش بین الملل جشنواره فیلم کودک

داوران ایرانی بخش بین الملل بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان ایرانی معرفی شدند.
پوران درخشنده کارگردان صاحب نام سینمای کشور و یکی از پیشگامان سینمای کودک به همراه علیرضا خمسه بازیگر مطرح سینما داوران ایرانی بخش بین الملل جشنواره هستند که همراه داوران خارجی فیلم های این بخش از جشنواره را ارزیابی می کنند.

در بخش بین الملل جشنواره فیلم کودک  ۸ فیلم خارجی در قالب بخش رقابتی با نمایندگان سینمای ایران و ۳ فیلم خارجی در بخش خارج از مسابقه به نمایش در می آیند.
بر پایه این گزارش، فیلم های سینمایی رویاپرداز از اندونزی، عقاب در قلب من از اندونزی، هارون از هند، کوکو و اشباح از کرواسی، پاورچین از بلژیک و فرانسه، نامه سری از هلند، داستان شگفت انگیز جنگل اولیس از ژاپن و دختر زمستان از آلمان و لهستان در این بخش رقابت می کنند.
بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از ۲۳ تا ۲۷ آبان ماه سال جاری در اصفهان برگزار می شود.

تمبر یادبود بیست و پنجمین جشنواره فیلم کودک رونمایی شد

به نام خدا

با حضور احمد میرعلایی ، حسن نجاریان و جعفر گودرزی
تمبر یادبود بیست و پنجمین جشنواره فیلم کودک رونمایی شد

کلوپ هنرمندان-مراسم رونمایی از تمبر یادبود بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با حضور دبیر این رویداد رونمایی شد.

در این مراسم با که با حضور سید احمد میرعلایی دبیر جشنواره ، حسن نجاریان قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی و جعفرگودرزی مدیر روابط عمومی جشنواره برگزار گردید تمبر یادبود جشنواره فیلم کودک در جمع خبرنگاران و اهالی رسانه های جمعی رونمایی شد.

احمد میرعلایی دبیر جشنواره فیلم کودک در این مراسم گفت: جشنواره فیلم کودک اولین جشنواره رسمی کشور است که پوستر آن تبدیل به تمبر می شود و به نوعی با این حرکت نمادین سعی داریم ابتدا یاد و خاطره این رویداد را در فرهنگ ایرانی تثبیت کنیم و سپس  زمینه عمومی کردن این رویداد ملی و بین المللی را در میان مخاطبان کشور فراهم کنیم. وی خاطر نشان کرد: معتقدم ما علاوه بر سالن های نمایش فیلم، باید سعی کنیم سینما را به خانه مردم بکشانیم و به نوعی فرهنگ فیلم دیدن را از طریق این جشنواره اشاعه دهیم. امیدوارم جشنواره بیست و پنجم رویدادی پرمخاطب باشد و آثار به گونه ای ارایه شوند تا مخاطبان نه تنها در طول جشنواره بلکه در طول سال سینمای کشور را همراهی کنند و این مساله قطعا به رونق سینما منجر خواهد شد.
وی افزود: روز افتتاحیه این جشنواره همزمان با عید غدیر خم یکی از اعیاد بزرگ شیعیان است که این مساله قطعا به افزایش برکات این جشنواره کمک خواهد کرد. همچنین پرچم حرم مولای متقیان حضرت علی (ع) در مراسم افتتاحیه این رویداد برافراشته می شود تا جشنواره را بیش از پیش متبرک کنیم. در این راستا قرار است مجموعه ای از آثار ارزشمند آستان قدس رضوی نیز برای مخاطبان به نمایش درآید تا جشنواره در حد توان خود از جوهر وجودی و چمشه جوشان معرفت ائمه اطهار بهره گیرد.
وی اهدای ۵۰ هزار بسته فرهنگی توسط ۵ کاروان از سوی جشنواره ، انعکاس پیام جشنواره از طریق ۴۲ سفارتخانه به کودکان و نوجوانان جهان ، تقدیر و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز به ویژه شهید بهنام محمدی و شهید محمد الدوره نوجوان فلسطینی را از دیگر فعالیت های جشنواره بیست و پنجم فیلم کودک برشمرد.
میرعلایی افزود: امسال شاهد نمایش آثاری جذاب و تاثیرگذار در هر دو بخش سینمای ایران و بخش بین الملل خواهیم بود و فعالیت های جنبی جشنواره نیز به نحو چشمگیری افزایش یافته تا از طریق این فعالیت ها در کنار نمایش آثار، زمینه انتقال پیام ها و ارزش های اسلامی به مخاطبان فراهم شود.
جعفر گودرزی مدیر روابط عمومی جشنواره با اشاره به اینکه جشنواره فیلم کودک اولین رویدادی سینمایی است که صاحب تمبر یادبود شده ، افزود: تثبیت جایگاه جشنواره در فرهنگ عمومی کشور اقدامی ارزشمند است که می تواند به اعتبار داخلی و خارجی این رویداد کمک کند.
منصور فلاحی، یکی از مسئولان شرکت پست نیز تصریح کرد: ۱۰ سال پیش مصوب شد که ایران به عنوان شمشمین کشور دنیا می تواند تمبر اختصاصی چاپ کند و این اولین باری است که یک رویداد سینمایی صاحب تمبر می شود. این تمبر در ۲۰۰ هزار برگ چاپ و توزیع خواهد شد تا نمادی برای معرفی سینما به خانواده ها باشد.

هیات داوران بخش مسابقه ویدیو و پویانمایی جشنواره فیلم کودک معرفی شدند

به نام خدا

هیات داوران بخش مسابقه ویدیو و پویانمایی جشنواره فیلم کودک معرفی شدند

هیات داوران بخش مسابقه ویدیو و پویانمایی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

۵ هنرمند و کارشناس سینمایی فیلم های این بخش از جشنواره فیلم کودک را داوری می کنند.

بر پایه این گزارش، ناصر هاشم زاده (فیلمنامه نویس و کارشناس سینمای کودک)، مهدی طباطبایی نژاد (کارشناس سینما)، تهماسب صلح جو (منتقد سینما)،  مینو فرشچی (فیلمنامه نویس) و سعید توکلیان (مدرس سینما) آثار این بخش از جشنواره را داوری می کنند.
بخش مسابقه ویدیو و پویانمایی در چهار زیر مجموعه مسابقه آثار ویدیویی بلند(۲۱ اثر) ، مسابقه آثار ویدیویی نیمه بلند(۱۲ اثر) ، مسابقه آثار ویدیویی کوتاه (۱۰ اثر) و مسابقه پویانمایی (۳۴ اثر) برگزار می شود.
این آثار توسط هیات انتخاب این بخش آقایان ناصر هاشم زاده، علی درخشی، بهمن حبشی، حبیب الله بهمنی و مهدی همایونفر انتخاب شده اند.
بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از ۲۳تا ۲۷ آبان ماه جاری در اصفهان برگزار می شود.

عکس های جدید فربد تجویدی به همراه دو پوستر

سلام دوستان کلوپی

اینم جدیدترین عکس های فربد تجویدی:

و اینم دو پوستر جدید:

امیر حسین مدرس: جشنواره فیلم کودک می تواند مقدمه ای برای اکران آثار باشد

به نام خدا

امیر حسین مدرس:
جشنواره فیلم کودک می تواند مقدمه ای برای اکران آثار باشد

کلوپ هنرمندان-امیرحسین مدرس مجری و بازیگر سینما و تلویزیون درباره شرایط شکل گیری سینمای مطلوب برای کودکان گفت: تجربه نشان داده که یک فیلم کودک باید در ابتدا سرگرم کننده باشد و در لایه های زیرین به صورت غیرمستقیم اهداف آموزشی و تربیتی را دنبال کند.
وی خاطر نشان کرد: تولید یک فیلم کودک که فقط به جنبه های آموزشی در آن توجه شده  ما را به جایی نمی رساند و مخاطبان کودک معمولا از این آثار استقبال نمی کنند.

این بازیگر با اشاره به اینکه الگوهای موفق سینمای کودک در دهه هفتاد مناسب دوران اخیر نیست، افزود: طبیعی است که کودکان امروزی با کودکان دهه هفتاد به لحاظ فکری و سلیقه ای تفاوت های زیادی دارند و عناصر جذاب به مدد روزآمد شدن تکنولوژی در سینما دستخوش تغییرات زیادی شده است. بنابراین باید الگوهای جدیدی را در این عرصه دنبال کرده و برای موفقیت با جریان های فرهنگی و هنری روز دنیا هماهنگ باشیم. برخی از عوامل موفقیت فیلم های کودک را در دوران گذشته می توانیم به روز کنیم اما برخی دیگر کارایی خود را از دست داده اند.
مدرس در مورد بهترین خبری که انتظار شنیدن آن را دارد گفت: امیدوارم در جشنواره فیلم کودک آثار خوب و مناسبی به نمایش درآید که پاسخگوی نیازهای این مخاطبان باشد جشنواره فیلم کودک می تواند با فرهنگ سازی مناسب مقدمه ای برای اکران آثار این سینما باشد.

 لاله اسکندری: جشنواره در عرصه سینمای کودک بسیار تاثیر گذار است

به نام خدا

لاله اسکندری:
جشنواره در عرصه سینمای کودک بسیار تاثیر گذار است

کلوپ هنرمندان-لاله اسکندری بازیگر سینما درباره تاثیرات برگزاری جشنواره کودک بر رشد و اعتلای این گونه سینمایی گفت: این جشنواره بستر مناسبی برای نمایش و نقد و بررسی فیلم های کودک است، سینمایی که چند ساله اخیر، مجالی برای اکران فیلم های خود محدود نیافته است.
این بازیگر اضافه کرد: البته در سینمای ایران رسم است که در هر مقطع تاریخی ژانری مورد توجه و حمایت جدی قرار گیرد و سینمای کودک هم در دهه هفتاد این دوران را تجربه کرد.

اسکندری ضمن اشاره به  وضعیت مطلوب سینمای کودک در دهه شصت : در دوران کودکی ما در این دهه آثار جذابی تولید می شد و به نوعی کودکان و خانواده ها ارتباطی مستمر با سینمای کودک داشتند اما به مرور این سینما دچار رکود شد که باید با مشارکت هنرمندان و تلاش بخش دولتی دوباره این ارتباط شکل گیرد. کودکان ما آینده سازان کشور هستند و برای رشد به خوراک فرهنگی نیاز دارند. جشنواره می تواند در این حوزه تاثیرگذار باشد و با مشارکت نهاد ها و سازمان های مرتبط با کودک و برنامه ریزی مناسب، زمینه نمایش فیلم های منتخب این رویداد را در سینماها و مدارس کشور فراهم کند.
وی در بخش پایانی صحبت های خود ضمن تاکید بر استفاده از عناصر جذاب در تولید فیلم کودک، تاکید کرد: مهم ترین ویژگی افزایش کیفیت فیلم کودک، شناخت کارگردان از دنیای مخاطبان این گروه سنی و زمینه سازی برای طرح مسائل و مشکلات آنهاست.

فرامرزقریبیان: جشنواره فیلم کودک به مشکلات تمامی کودکان این سرزمین توجه کند

به نام خدا

فرامرزقریبیان:
جشنواره فیلم کودک به مشکلات تمامی کودکان این سرزمین توجه کند

کلوپ هنرمندان-فرامرز قریبیان بازیگر برجسته سینمای کشور درباره جشنواره فیلم کودک،گفت: این جشنواره باید به مسائل تمام کودکان کشور توجه کند، ما کودکان خیابانی، بی بضاعت و کودکانی با ناتوانی جسمی داریم که باید مشکلات آن ها از طریق سینما نمایش داده شود.

وی تصریح کرد:  آیا جشنواره می تواند همه این کودکان کشور را با ارزش‌هاى زندگى آشنا کند تا آن‌ها بتوانند در زندگى به جايگاه شايسته‌ترى دست يابند؟ آیا آثار ارایه شده در این رویداد از قابلیت فرهنگ سازی در میان مخاطبان کودک و نوجوان برخوردار بوده اند؟ پاسخ این سوالات نیاز اصلی سینمای کودک است و جشنواره باید در این بخش تلاش بیشتری به خرج دهد.
وی افزود : کودکان معجزه‌هاي خداوند هستند و معتقدم که ما هرچه براي آن ها کارکنيم بازهم کم است. استعداديابي در حوزه هنر، باید  از همین جشنواره و از دوران کودکي آغاز شود، کاري که الگوی رفتاری بسیاری از کشورهاست. شناخت استعدادها از اهميت بسياري برخوردار است، چرا که کودکان و نوجوانان امروز پايه‌هاي فرهنگي يک کشور را بنا مي‌کنند. اميدوارم مسئولان و دست اندرکاران سینما و جشنواره کودک را جدي بگيرند، تا کودکان سرزمين ما هم بتوانند اولين تجربه‌هاي هنري و ادبي خود را در اين دوران از زندگي‏شان به دست آورده و با سرمايه‌گذاري‌هاي مناسب، در آينده جايگزينی شايسته‏ برای جوانان و بزرگسالان امروز باشند.

قریبیان به نقش جشنواره در بقای سینمای کودک اشاره کرد و گفت: سال‌ها از دوران رونق سینمای کودک می‌گذرد. در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰، سینماگران ایرانی توجه ویژه‌ای به این ژانر داشتند و جشنواره دوران پررونقی را با نمایش فیلم‌هایی نظیر باشو غریبه کوچک، مدرسه‌ای که می‌رفتیم، شیرک، دونده، «آب، باد، خاک»، آبادانی‌ها، شاخ گاو، یک داستان واقعی، رقص خاک، خانه دوست کجاست و مشق شب و....تجربه کرد و سینمای ایران به لطف همین آثار در محافل بین‌المللی شناخته شد و جوایز گوناگونی گرفت. اما رفته‌رفته دوران رونق این سینما به پایان رسید.  
وي افزود: مگر بچه‌ها جز شادي چه مي‌خواهند؟ ما بچه‌هاي بزرگ هم نیازمند آرامش و شادی هستیم، نشاط چیزی است که همه ما در يک جامعه سالم و پويا به آن احتياج دارند. برگزاری جشنواره باید مکمل زمینه سازی برای فعالیت هنرمندان حوزه سینمای کودک باشد تا این گونه رویدادها تشریفاتی نباشند. اما فراموش نکنیم حیات فعلی سینمای کودک و تولیدات معدود این سینما نیز حاصل برگزاری جشنواره کودک است این مساله نشان می دهد جشنواره وظیفه خود را انجام داده، اما سایر سازمان ها و حوزه های مرتبط با کودک کم کاری کرده اند. همین مساله باعث می شود که شور و حال برگزاری کودک و رونق این سینما تنها به ایام جشنواره محدود شود و به کل سال تعمیم نیابد

دبیر جشنواره فیلم کودک: احترام به مخاطب از اهداف اصلی جشنواره فیلم کودک است

به نام خدا 

دبیر جشنواره فیلم کودک:
احترام به مخاطب از اهداف اصلی جشنواره فیلم کودک است

کلوپ هنرمندان-دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در دیدار با مسئولان کاروان های فرهنگی این رویداد گفت: احترام به مخاطبان کودک و نوجوان و تلاش برای ایجاد محیطی مناسب و شاد در طول برگزاری جشنواره از اولویت های کاری این رویداد است. به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم کودک، ۵ کاروان فرهنگی از سوی جشنواره به ۱۱ استان در کشور سفر کردند تا بیش از ۵۰ هزار بسته فرهنگی را در میان کودکان و نوجوانان این مناطق توزیع کنند و به نوعی با سفر این کاروان، جشنواره زودتر از افتتاحیه این رویداد در مناطق محروم آغاز شد.
سید احمد میرعلایی در این دیدار تصریح کرد: امسال از نظر ابعاد و تعداد مخاطب بزرگترین دوره جشنواره را تجربه می کنیم به همین دلیل وظیفه ما سخت تر از گذشته است و باید تلاش کنیم تا حق مطلب در خصوص مخاطبان ادا شود.

وی  خطاب به مسولان کاروان های فرهنگی جشنواره که به استان های مختلف سفر کردند، افزود: شما نماینده یک رویداد معتبر فرهنگی و هنری هستید و به نوعی وظیفه مراقبت از جنبه های انسانی، اخلاقی و اسلامی این رویداد را در استان های مختلف به عهده دارید و باید با تلاش شبانه روزی زمینه معرفی مناسب جشنواره و ارایه مطلوب هدایای این رویداد را به کودکان و نوجوانان این سرزمین فراهم کنید. جشنواره فیلم کودک جریانی بزرگ و تاثیرگذار در حوزه فرهنگ است و ما وظیفه داریم این رویداد را از هر گونه آسیب احتمالی محافظت کنیم تا برکات و نتایج این جشنواره در حوزه فرهنگ و هنر کشور ساری و جاری شود.
میرعلایی توجه به شهدای دانش آموز را از اولویت های اصلی جشنواره فیلم کودک برشمرد و افزود: جشنواره باید در حد بضاعت خود در راستای معرفی و تقدیر از این عزیزان که با دلاوری ها و قهرمانی   های خود گوشه ای از افتخارات این سرزمین را رقم زدند، گام بردارد. تقدیر از شهدای دانش آموز از فعالیت هایی است که به برکت جشنواره در کشور می افزاید.
وی به شعار جشنواره اشاره کرد و افزود: شعار جشنواره یعنی نشاط و شادابی برای کودکان، امید و تعالی برای نوجوانان و  مهربانی و همدلی برای خانواده ها در بعد جهانی و از طریق سفارتخانه های بیش از ۴۰ کشور انعکاس فراوانی داشته است و باید زمینه تحقق این شعار را در میان کودکان و نوجوانان ایرانی مخاطب جشنواره فراهم کنیم تا این هدف متعالی محقق شود.
در این دیدار ناصر باکیده مدیر امور استان های جشنواره و سید علی الفت معاون وی به همراه پیمان حقانی پرست ، مجید نصیری ، محمد داورفرا، رضا باقرپور و حسن محسنی خو حضور داشتند و در خصوص فعالیت های صورت گرفته در حوزه خود مواردی را به دبیر جشنواره گزارش دادند.  
بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از ۲۳ تا ۲۷ آبان ماه سال جاری برگزار می شود.

رقابت نفس گیر ۱۶ فیلم سینمایی در بخش مسابقه سینمای ایران

به نام خدا

فیلم های ایرانی جشنواره معرفی شدند
رقابت نفس گیر ۱۶ فیلم سینمایی در بخش مسابقه سینمای ایران

کلوپ هنرمندان-اسامی فیلم های بخش مسابقه سنمای ایران بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اعلام شد.

در این بخش از مسابقه سینمای ایران، ۱۶ فیلم سینمایی ایرانی رقابت می کنند و امسال از نظر تعداد آثار جشنواره دوره منحصر به فردی را تجربه می کند و بیشترین تعداد آثار سینمایی در طول دوره های اخیر را نمایش می دهد.

 

فیلم های سینمایی آهوی پیشونی سفید(سید جواد هاشمی)،باد و مه(محمد علی طالبی)،بهشت اینجاست(حمید سلیمان)،پاریس تا پاریس(محمد حسین لطیفی)،پرواز بادبادک ها(علی قوی تن)،راه نجات(راما قویدل)،رویای سینما(علی و حمید شاه حاتمی)،بالابان(سیدرضا صافی)،سلام بر فرشتگان(فرزاد اژدری مفرد)،یک فراری از بگبو(هاتف علیمردانی)،شیر تو شیر(ابراهیم فروزش)،صدای پای من(مهرداد خوشبخت)،فیتیله و ماه پیشونی(آرش معیریان) ،مادر پائیزی(سیروس رنجبر) ،مصائب چارلی(علیرضا سعادت نیا) و ننه نقلی(پرویز صبری) نقش آفرینی می کنند.
خانم گیتی خامنه  و آقایان جمال شورجه, رسول صدرعاملی, محمد داودی, اکبر نبوی, غلامرضا رمضانی و محمدرضا عرب وظیفه داوری فیلم های راه یافته به بخش مسابقه سینمای ایران را عهده دارند.
بخش مسابقه فیلم های سینمایی جشنواره فیلم کودک، جذاب ترین بخش جشنواره به شمار می رود و پروانه های اصلی این رویداد شامل پروانه بهترین فیلم ، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر و بهترین فیلمنامه در این بخش به برگزیدگان اهدا خواهد شد.
بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از ۲۳ تا ۲۷ آبان ماه در اصفهان برگزار می شود.

فروش شکارچی شنبه در تهران به 60 میلیون رسید

کلوپ هنرمندان-فیلم سینمایی «شکارچی شنبه» ساخته پرویز شیخ طادی با در اختیار داشتن 9 سالن در تهران موفق شد به فروش 60 میلیون تومانی دست پیدا کند.

بنابراین گزارش، فیلم سینمایی «شکارچی شنبه»، با رویکرد ضد صهیونیستی، روایت‌گر داستان کودکی است که در اقوام مختلف سفر می‌کند و از هر قوم ویژگی خاصی را می‌گیرد و از این طریق به ویژگی‌های ملیت خودش پی می‌برد. 

علی نصیریان، امیریل ارجمند، دارین خمسه، آرسینه سوکیاسیان، مهدی فقیه، سیلوا آندرانسیان بازیگران این پروژه هستند.

پخش این فیلم بر عهده موسسه جبرئیل است.

کمند امیر سلیمانی:جشنواره فیلم کودک رویدادی ارزشمند برای پاک ترین مخاطبان دنیاست

به نام خدا

یک بازیگر سینما:
جشنواره فیلم کودک رویدادی ارزشمند برای پاک ترین مخاطبان دنیاست

کلوپ هنرمندان-کمند امیر سلیمانی بازیگر سینما درباره اهمیت برگزاری جشنواره کودک گفت: این جشنواره عامل ایجاد دغدغه در بین هنرمندان است که به نوعی با تعهد و احساس وظیفه در قبال مخاطبان کودک و نوجوان، زمینه تولید آثار ارزشمند در این حوزه فراهم شود.
وی تصریح کرد: در گذشته برخی از سینماها با هویت سینمای کودک شناخته می شدند مثلا سینمایی در بلوار کشاورز تهران در زمان کودکی من تنها فیلم های کودکان و نوجوانان را نمایش می داد و به نوعی استمرار در حوزه اکران فیلم کودک وجود داشت. اما متاسفانه امروز سینمای کودک جایگاه تثبیت شده ای در اکران عمومی سینمای کشور ندارد.

این بازیگر سینما خاطرنشان کرد: در عصر ارتباطات و فن آوری اطلاعات، رسانه ها جایگاه اصلی را در تربیت کودکان و نوجوانان به عهده دارد و در برخی مواقع حتی ممکن است برخی از پیام ها و یا مفاهیم که به بزرگسالان مرتبط است و تاثیری مخرب برای کودکان دارد به نوعی در دسترس مخاطبان قرار گیرد. اما آنچه مسلم است فیلم به عنوان یک وسیله ارتباطی از ظرفیت لازم برای به تصویر کشیدن  مولفه های لازم در شکل گیری یک خانواده آرمانی و ایده آل برخوردار است.  
وی درباره جشنواره سینمای کودک گفت: این جشنواره رویدادی خاص،خالص، ناب و ارزشمند برای پاک ترین مخاطبان جهان است که باید همواره نگران جایگاه و رشد و تعالی آن بود. من تاکنون حضور در جشنواره فیلم کودک را تجربه نکرده ام اما همواره با اخبار و اطلاعات آن ارتباط داشته ام و علاقمند در سینمای کودک و جشنواره این گونه سینمایی حضور داشته باشم.
بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از ۲۳ تا ۲۷ آبان ماه سال جاری در اصفهان برگزار می شود.

شاپور قریب پیشکسوت سینمای کودک مهمان ویژه جشنواره فیلم کودک

به نام خدا

به پاس قدردانی از یک عمر فعالیت سینمایی صورت می گیرد
شاپور قریب پیشکسوت سینمای کودک مهمان ویژه جشنواره فیلم کودک

کلوپ هنرمندان-شاپور قریب هنرمند پیشکسوت سینمای ایران که آثار ارزشمندی به ویژه در حوزه سینمای کودک خلق کرده ، به عنوان مهمان ویژه در بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان حضور خواهد داشت.
 قریب با فیلم هفت تیرهای چوبی که یکی از شاخص ترین فیلم های سینمای کودک و نوجوان به شمار می رود توانسته خاطرات خوبی برای مخاطبان این گروه سنی در نسل های مختلف رقم زند.

کارگردان پیشکستوت سینمای ایران که چندی است در بستر بیماری به سر می برد در آخرین فعالیت خود یک اپیزود از فیلم سینمایی ملاقات را کارگردانی کرد که این اثر هم اکنون آماده نمایش است.
جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان به پاس یک عمر فعالیت ارزشمند قریب در سینمای کشور و جایگاه ویژه این هنرمند در سینمای کودک با دعوت رسمی زمینه حضور ایشان را به عنوان میهمان ویژه جشنواره فراهم می کند.
بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از ۲۳ تا ۲۷ آبان ماه سال جاری در اصفهان برگزار می شود.

فیلم برگزیده سینمای هند در جشنواره فیلم کودک

به نام خدا

فیلم برگزیده سینمای هند در جشنواره فیلم کودک

کلوپ هنرمندان-فیلم سینمایی هارون ساخته وینا گاناترا که از آثار شاخص سینمای کودک و نوجوان هند به شمار می رود، در جشنواره فیلم کودک به روی پرده می رود.

این فیلم تاکنون در جشنواره های معتبری حضور داشته و ۸ جایزه کسب کرده، آخرین حضور موفق هارون کسب جایزه بهترین فیلم از جشنواره کودک اوزبرگ کشور آلمان بوده است.

این فیلم داستان هارون پسر خردسالی است که در پاکستان با پدربزرگ حود زندگی می کند. پدر بزرگ تصمیم می گیرد هارون را به آن سوی مرز در منطقه لاکپات هندوستان ببرد، به امید آنکه زندگی بهتری برای او فراهم کند.
تقابل کودک با جامعه سنتی و چگونگی شکل گیری هویت وی در محیطی خشن و فاقد جذابیت های دنیای کودکان از جمله مفاهیمی است که در این فیلم از سینمای هند روایت می شود.
وینا کانترا کارگردان این فیلم از سال ۱۹۸۳ در حوزه سینما و تلویزیون فعالیت داشته و بیش از ۴۰۰ اثر مستند و خبری را  کارگردانی و تدوین و ۲۵۰ برنامه تلویزیونی برای کودکان و جوانان تهیه کرده است. کارگردانی ۳ فیلم کودک از دیگر کارهای این کارگردان در حوزه سینما است.
دراین فیلم بازیگرانی چون سواتی داو، همنگ گور، ریتا گوت، هایرا گور نقش آفرینی می کنند.

جهانگیر کوثری: تلاش کنیم جایگاه جهانی جشنواره فیلم کودک را حفظ کنیم

به نام خدا

جهانگیر کوثری:
تلاش کنیم جایگاه جهانی جشنواره فیلم کودک را حفظ کنیم

کلوپ هنرمندان-جهانگیر کوثری تهیه کننده سینما درباره جشنواره فیلم کودک گفت: هر جریان و یا رویداد فرهنگی به مانند جریان دیگری اعم از اقتصادی یا اجتماعی برای افزایش تاثیرگذاری نیاز به اطلاع رسانی و تبلیغات مثبت عمومی دارد. جشنواره فیلم کودک نیز برای ادامه فعالیت و حفظ جایگاه داخلی و خارجی به حمایت و برنامه ریزی جدی تری نیاز دارد.

این تهیه کننده سینمای افزود : جشنواره فیلم کودک باید آینه ای تمام نما برای انعکاس رویدادهای سینمای کودک و نوجوان باشد و به خوبی حق مطلب را در این بخش که با طیف های مختلف جامعه اعم از خانواده ها و فرزندان در ارتباط است، ادا کند. کودکان و نوجوانان در مقطع زمانی حساسی از زندگی خود به سر می برند و به نوعی هویت آن ها در حال شکل گیری است و سینما و جشنواره فیلم کودک می تواند ابزار مهمی در این بخش باشد.

 

وی اضافه کرد : تاثیرات سمعی و بصری و ماندگاری پیامی که سینما ارایه می دهد می تواند ظرفیت مناسبی برای تعلیم و تربیت کودکان باشد.  ما از ظرفیت آموزشی فیلم های سینمایی در برخی از دوره های جشنواره بهره خوبی گرفته ایم به ویژه زمانی که کودکان و نوجوانان و حتی جوانان در انتخاب و داوری مشارکت کردند،  این رویه باعث اعتماد بیشتر کودکان به جشنواره فیلم کودک شد.
این تهیه کننده در ادامه اظهار داشت: امروزه اگر جشنواره به شکلی جذاب و تاثیرگذار برنامه ریزی و اجرا شود و به جنبه های هویتی و روانشناختی کودکان و نوجوانان نیز توجه داشته باشد می توانند مخاطب این گروه سنی را به سمت سالن های نمایش فیلم سوق دهد اگر این اتفاق صورت گیرد نه تنها کودکان بلکه خانواده ها نیز مخاطبان جشنواره و سینمای کودک خواهند شد و این مساله قطعا به رونق سینمای کشور می انجامد.
کوثری درمورد نقش جشنواره در بقای سینمای کودک گفت: آنچه به عنوان سینمای ملی وارزشمند ایران در طول سال های بعد از انقلاب اسلامی شکل گرفته ، جایگاه مهمی در داخل و خارج از کشور  کسب کرده است اما این بخشی از مسیر است و باید افتخارات این سینما در سطح جهان طی یک برنامه ریزی هدفمند ادامه یابد. بخشی از این جایگاه جهانی به مدد تولید آثار ارزشمند کودک محقق شده و جشنواره فیلم کودک نیز در این حوزه نقش مهمی داشته است.
کوثری درباره رابطه سینمای کودک ونهاد خانواده گفت :  کودک و نوجوان ایرانی به دلیل فرهنگ وسنت های موجود در کشور همواره وابسته به خانواده است و جشنواره فیلم کودک به نوعی پلی ارتباطی بین این دو گروه از مخاطبان به شمار می رود و برنامه ریزی برای حضور خانواده ها در سینما اگر به توفیق منجر شود در نهایت آن ها به مخاطبان بالفعل سینما مبدل شده و خود نیز زمینه حضور بخشی دیگر از مخاطبان سینما یعنی کودکان و نوجوانان را فراهم می کنند.
وی در پایان افزود: بهترین جمله ای که درارتباط با سینما یا جشنواره کودک به ذهنم می رسد این است که، تلاش کنیم تا اعتماد مخاطبان کودک و نوجوان را جلب کنیم آنچ

هیات داوری بخش مسابقه سینمای ا یران جشنواره فیلم کودک معرفی شدند

به نام خدا

هیات داوری بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره فیلم کودک معرفی شدند

کلوپ هنرمندان-هیات داوری بخش مسابقه سینمای ایران بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

۷ هنرمند و کارشناس سینمایی فیلم های این بخش از جشنواره فیلم کودک را داوری می کنند.
بر پایه این گزارش ، خانم گیتی خامنه (کارشناس سینمای کودک) و آقایان جمال شورجه(کارگردان و تهیه کننده سینما) رسول صدرعاملی (کارگردان و تهیه کننده سینما)،  محمد داودی(مدیر فیلمبرداری)،  اکبر نبوی(منتقد سینما)،  غلامرضا رمضانی(نویسنده و کارگردان)  و محمدرضا عرب(نویسنده و کارگردان) وظیفه داوری فیلم های راه یافته به بخش مسابقه سینمای ایران را عهده دارند.

 

بخش مسابقه سینمای ایران مهمترین و جذاب ترین بخش جشنواره فیلم کودک است که امسال با اقبال خوبی از سوی هنرمندان رو به رو شده و ۱۶ فیلم سینمایی برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کرده اند. پروانه های زرین اصلی جشنواره اعم از پروانه زرین بهترین فیلم ، کارگردانی ، فیلمنامه در این بخش به برگزیدگان اهدا می شود   
بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از ۲۳تا ۲۷ آبان ماه جاری در اصفهان برگزار می شود.

محمد علی طالبی: جشنواره فیلم کودک از نتایج بخش مسابقه عکس بهره مند خواهد شد

به نام خدا

محمد علی طالبی:
جشنواره فیلم کودک از نتایج بخش مسابقه عکس بهره مند خواهد شد

کلوپ هنرمندان-محمد علی طالبی کارگردان سینما درباره برگزاری نخستین نمایشگاه عکس جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت:  توجه جشنواره فیلم کودک به مقوله عکس نکته مهمی  است چون به نوعی باعث ایجاد رقابت و افزایش انگیزه در هنرمندان می شود.

 

وی اضافه کرد: به نظر می رسد مسئولان برگزاری این دوره از جشنواره فیلم کودک تلاش می کنند به این رویداد و بخش های تخصصی آن بیشتر بها دهند و در این میان برگزاری نمایشگاه عکس و ایجاد محیط رقابتی برای این حوزه اهمیت بسیاری دارد.

وی در ادامه افزود: افزودن رقابت در بخش های تخصصی سینما از جمله عکس فیلم که مقوله مهمی هم در بحث تبلیغات و اقتصاد سینماست و هم وجه فرهنگی دارد و به نوعی شناسه و معرف هر فیلم سینمایی به شمار می رود نشان دهنده رونق بیش از پیش جشنواره دارد. این موضوع کمک می کند که عکاسان سینمای ایران هم که سال ها در پشت صحنه فیلم های کودک و نوجوان تلاش کرده اند برای فعالیت بیشتر در این حوزه ترغیب شوند به نوعی از آن ها قدردانی شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری این نمایشگاه توسط  خود عکاسان سینما  انجام می شود، افزود :خوشحالم که تعدادی از عکاسان سینما برنامه ریزی و برگزاری  این بخش از جشنواره به عهده دارند و امیدوارم عکس های منتخب در قطع  بزرگ چاپ شده و در مراکز مختلف فرهنگی اعم از سینما ها و یا بنیاد سینمایی فارابی نصب شود و با این گونه فعالیت هاست که سینمای کودک و نوجوان مورد حمایت قرار می گیرد. همچنین امیدوارم زمینه قدردانی از عکاسانی که سال ها در این حوزه زحمت کشیده اند فراهم شود و در نهایت همه این تلاش ها، دیده شده و به تعالی سینمای کودک و نوجوان منجر می شود.

پروانه های زرین جشنواره فیلم کودک، حیات را به زاینده رود برمی گردانند

کلوپ هنرمندان-داریوش بابائیان تهیه کننده سینما درباره جشنواره فیلم کودک گفت: یکی از بهترین اتفاقات بیست و پنجمین جشنواره، بازگشت این رویداد به اصفهان است. جشنواره فیلم کودک یکی از شاخصه ها و جاذبه های شهر اصفهان است و می تواند زمینه حضور بیشتر هنرمندان جهان به این شهر فرهنگی و تاریخی را فراهم کند. این تهیه کننده ادامه داد: جشنواره فیلم کودک رویدادی گسترده، جهانی، جذاب و تاثیرگذار است و به نوعی با ایجاد فضای شادی و نشاط، رونق را به زاینده رود هدیه می کند. امیدوارم آب که مظهر روشنایی و زندگی است به برکت این جشنواره، دوباره به زنده رود برگردد و با پرواز پروانه های زرین کودکان، آب در زنده رود برای همیشه روان و جاری گردد.وی خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم کودک می تواند نقش مهمی در رشد فرهنگ بصری و بالابردن قدرت درک و فهم فیلم در مخاطبان این گروه سنی ایفا کند چون سینما ظرفیت های فراوانی دارد که یکی از آن ها تعلیم و تربیت است.
بابائیان که در ۳ دوره از جشنواره با آثاری مطرح حضور داشته، تاکید کرد: دغدغه اولیه من برای ورود به عرصه سینما، توجه به نیازها و تولید آثار برای کودکان و نوجوانان بود. آثار مربوط به این سینما باید ضمن ارائه سرگرمی با فانتزی و تخیل همراه باشد.
وی ادامه داد: نکته مهم چگونه به تصویر کشیدن فانتزی و تخیل در سینمای کودک است. کودکان این نسل سلیقه متفاوتی با کودکان گذشته دارند و این کودکان فیلم‌های «هری پاتر» و کمپانی «والت دیسنی» را با بهترین کیفیت دیده اند و به سختی می‌توان با تولیدات ایرانی پاسخگوی نیازهای آن‌ها بود و باید به شیوه‌ای هنرمندانه داستان‌های ایرانی را به روز کرد تا مورد توجه این مخاطبان قرار بگیرد. فیلمسازان کودک ما باید خود را به دانش‌های روز صنعت سینما از جمله چگونگی استفاده از جلوه‌های ویژه رایانه‌ای مجهز کنند.

باباییان ضمن اظهار نگرانی نسبت به وضعیت کنونی سینمای کودک گفت: متاسفم که سینمای کودک در این سال‌ها به فراموشی سپرده شده و جشنواره فارغ از جنبه های تاثیرگذار خود، نتوانسته زمینه اکران مناسب آثار کودک را فراهم کند امیدوارم ادامه این سینما به گونه ای رقم بخورد که هنرمندان برای ادامه فعالیت دغدغه داشته باشند.

منبع:روابط عمومی جشنواره

مرور سینمای کودک فرانسه در جشنواره فیلم کودک

کلوپ هنرمندان-به نقل از روابط عمومی جشنواره ، در این بخش از جشنواره، فیلم های کودک در خانه، چهار پای آوازه خوان، کریسمس چارلی و سیب زمینی و باغ سبزیجات که از جمله آثار تولید شده در موسسه فلومینگ کشور فرانسه است به روی پرده می رود.    
سینمای فرانسه جایگاه بسیار معتبری چه از منظر هنری و چه از منظر تجاری در بین مخاطبان و جشنواره های جهانی دارد. البته معمولا سینمای فرانسه را شاعرانه هنری و تلاشی برای تکامل زبان سینما می دانند و فیلمسازان برجسته ای از سینما مرزهای جهانی را درنوردیده اند و منشا شکل گیری جریان های مختلف در سینما بوده اند.
فرانسویان علاوه بر فیلمسازان جریان ساز جهانی در کنار آن نقش مهمی در تبیین مباحث تئوریک سینما داشته اند و مجله کایدو سینما با تئورهای مختلفش از جمله تئوری مولف به نوعی تمامی سینماگران را تحت تاثیر قرار داد. 
سینمای کودک فرانسه نیز از تاثیرگذارترین گونه های سینمایی در این کشور بوده است و به نوعی فیلمسازان این کشور توانسته پاسخگوی نیازها و دغدغه های کودکان و نوجوانان این کشور باشند. 
در جشنواره بیست و پنجم فیلم کودک تلاش شده تا بخشی از این سینما به مخاطبان ایرانی معرفی شود تا به نوعی از آثار سینماگران فرانسوی تجربه کسب کنند.

بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از ۲۳ تا ۲۷ آبان ماه سال جاری در اصفهان برگزار می‌شود.

منبع:روابط عمومی جشنواره

«اویسی»، «شمس» و «علمیردانی» از جشنواره کودک گفتند

کلوپ هنرمندان-به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم کودک، اخبار امروز این ستاد خبری به شرح زیر است:

علیمردانی: جشنواره فیلم کودک تنها عامل ایجاد انگیزه در بخش تولید است 

هاتف علیمردانی کارگردان سینما درباره اهمیت برگزاری جشنواره فیلم کودک گفت: اگر این رویداد برگزار نشود شاهد مرگ سینمای کودک و نوجوان خواهیم بود باید توجه داشت تنها عامل ایجاد انگیزه در بخش تولید جشنواره هستند.
کارگردان فیلم رازدشت تاران که در بیست وچهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودک ونوجوان ازطرف انجمن منتقدان لوح تقدیر با عنوان جسارت دراستفاه از جلوه های ویژه درزمینه سینمای کودک دریافت کرد در مورد اهمیت برگزاری جشنواره کودک گفت: رونق جشنواره فیلم کودک و تلاش برای برگزاری پربار و تاثیرگذار آن می تواند زمینه ساز شکل گیری مباحث تخصصی در حوزه سینمای کودک و شکل گیری جریان هدفمند تولید در این حوزه است.
علیمردانی در ادامه تصریح کرد: عدم ارتباط خانواده ها با سینمای کودک ، مهمترین معضل این حوزه است. برای رونق سینمای کودک باید آثاری تولید شود که هم برای مخاطبان کودک و نوجوان جذاب باشد و هم باعث آشتی خانواده با این سینما شود.
وی در پایان اظهار داشت : دغدغه اصلی من فعالیت در حوزه سینمای کودک است. دنیای کودکا ن دنیای جالبی است و این مخاطبان هر فردی را به این دنیا راه نمی دهند و باید هنرمند با دانش و شناخت مناسب بتواند این ارتباط را ایجاد کند.

شمش: جشنواره فیلم کودک نیاز به مراقبت و حمایت دارد 

«روح‌انگیز شمس» کارگردان سینما که امسال با دو فیلم لیوان شیر وچرا باران نمی‌بارد در جشنواره فیلم کودک حضوردارد، گفت: جشنواره فیلم کودک هم مانند مخاطبان این رویداد نیاز به مراقبت و محبت ویژه‌ای دارد.
شمس درباره لزوم و اهمیت جشنواره بین‌المللی سینمای کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم مسائل و دغدغه‌هاى کودکان را در سینما مطرح کنیم تا از سوی دیگر مسئولان و مدیران فرهنگی و هنری و تربیتی کشور نسبت به مخاطبان این گروه سنی و مشکلات فردى و اجتماعى آن‌ها حساسیت بیشتری به خرج دهند. آینده این سرزمین در دستان کودکان و نوجوانان کشور است و اگر قرار باشد هزینه‌ای در این کشور صرف شود، اولویت با مخاطبان این گروه سنی است تا با کشف استعدادها و پرورش مناسب، زمینه افتخارآفرینی آن‌ها را برای کشور فراهم کنیم.
وی اضافه کرد: امیدوارم سینمای کودک ایران با برگزاری این جشنواره از خوابی که رفته بیدار شود و ما شاهد تولید آثاری جذاب و ماندگار از پیشکسوتان این حوزه از جمله آثار کامبوزیاپرتوی، مرضیه برومند، ایرج طهماسب و حمید جبلی باشیم. جشنواره با رویکرد تشویقی خود عامل افزایش روحیه سینماگران کودک است تا به کیفیت کار خود بیشتر توجه کنند.
وی درباره پیام بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک (نشاط و شادابی برای کودکان، امید و تعالی برای نوجوانان و همدلی و مهربانی برای خانواده‌ها) گفت: زندگی در فضایی توام با آرامش و صلح نیاز اصلی تمامی انسان‌هاست و کودکان می توانند به نوعی سفیری تاثیرگذار برای انتقال این پیام انسانی باشند.

اویسی: جشنواره فیلم کودک جایگاه شناخته شده‌ای در سطح جهان دارد 
زهرا اویسی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: جشنواره فیلم کودک یکی از بهترین جشنواره‌های ایرانی به شمار می‌رود که ابعاد بین‌المللی آن در جهان شناخته شده است. 
وی اظهار داشت: جشنواره فیلم کودک یک رویداد معتبر در حوزه سینمای کودک و نوجوان محسوب می‌شود و  برگزاری آن عامل افزایش انگیزه و شوق در بین اهالی سینماست. این جشنواره همچنین روی جریان تولید و اکران آثار نیز تأثیر دارد.
این بازیگر فیلم درباره حضور خود در سینمای کودک عنوان کرد: سال‌ها در این حوزه فعالیت کرده‌ام. من از کودکی بازی در سینما را تجربه کردم و از بازیگرانی بزرگ سینمای کشور چیزهای زیادی یاد گرفتم برای مثال حضورم در فیلم کیمیا در کنار مرحوم شکیبایی و بیتا فرهی نوعی کلاس درس بود. هنوز هم خاطرات خوب دوران کودکی‌ام و بازی‌هایم در سینما را دوست دارم و همواره مرور می‌کنم.
این بازیگر در پایان اظهار داشت: چند سالی است که فیلم‌های کودک فرصت مناسبی برای اکران ندارند و اگر اکران هم شوند این اکران آن‌ها محدود است. امیدوارم مسئولان شرایطی فراهم کنند که چراغ سینمای کودک دوباره روشن شود و بچه‌ها مشتاقانه به تماشای آثار کودک بنشینند.

بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۳ تا ۲۷ آبان ماه سال جاری در اصفهان برگزار می‌شود.

منبع:روابط عمومی جشنواره

فیلم شناخت جشنواره صادر میشود

 کلوپ هنرمندان-به نقل از روابط عمومی جشنواره ، این مجموعه تمام بخش‌ها و مشخصات کامل نیم قرن حیات جشنواره را ارایه می‌دهد و با ارایه اطلاعات دقیق به نوعی و منبع مرجع ارزشمند است که می تواند مورد استفاده تحلیل‌گران و پژوهشگران در حوزه سینمای کودک شود.
از سوی دیگر این کتاب حتی فراتر از بخش ها، برگزیدگان هر دوره از جشنواره را معرفی کرده و این اطلاعات می تواند زمینه مقایسه هنرمندان این حوزه و میزان مشارکت هنرمندان شاخص در سال های اخیر را فراهم کند.
فیلمشناخت ۲۴ دوره جشنواره همچنین امکان آسیب شناسی سینمای کودک و جشنواره را فراهم می کند تا با شناخت دلایل عدم رونق برخی از دوره ها ، جشنواره نقاط ضعف خود را مرتفع و نقاط قوتش را افزایش دهد.      
این فیلمشناخت همزمان با آغاز بیست و پنجمین جشنواره فیلم کودک در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۳ تا ۲۷ آبان ماه جاری در اصفهان برگزار می شود.

منبع:روابط عمومی جشنواره

شیخ‌طادی: دوست دارم «شکارچی شنبه۲» را بسازم اما کسی حمایت نمی‌کند

شیخ‌طادی: دوست دارم «شکارچی شنبه۲» را بسازم اما کسی حمایت نمی‌کند

 کارگردان «شکارچی شنبه» با بیان این که «شکارچی شنبه» مخاطب جهانی را هدف قرار داده، گفت: دوست دارم «شکارچی شنبه۲» را بسازم اما کسی از من حمایت نمی‌کند.

خبرگزاری فارس: شیخ‌طادی: دوست دارم «شکارچی شنبه۲» را بسازم اما کسی حمایت نمی‌کند

 کلوپ هنرمندان-شامگاه سه‌شنبه 10 آبان مراسم تجلیل از عوامل فیلم سینمایی «شکارچی شنبه» و همچنین نشست نقد و بررسی این فیلم  متفاوت و ضدصهوینیستی در سالن همایش‌های دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد.
 
* استقبال بی‌نظیر دانشجویان امام صادق (ع) از «شکارچی شنبه»
 
بنابراین گزارش، از نکات قابل توجه این برنامه می‌توان به استقبال بی نظیر دانشجویان امام صادق (ع) اشاره کرد به طوری که هنگام نمایش این فیلم، کل صندلی‌ها سالن پر، عده‌ای ایستاده و برخی هم پشت درب ماندند. 
برپایه گزارش، پس از نمایش این فیلم، نشست نقد و بررسی راس ساعت 21:30 دقیقه با حضور «پرویز شیخ‌طادی» (نویسنده و کارگردان)، «محمد جواد جعفرپور» (دانیال)، «محسن دریا‌لعل» (مجری و منتقد) و «محمدرضا شاه‌حسینی» (محقق و نویسنده) در سالن همایش‌های امام صادق (ع) آغاز شد.
 
* شاه‌حسینی: جبهه‌گیری‌ها نشان از موفقیت «شکارچی شنبه» است
 
در ابتدای این نشست «محمدرضا شاه‌حسینی» درباره این فیلم توضیح داد: یک اتفاق جدید در سینمای انقلاب رخ داده است و حالا بعد 33 سال می‌بینیم که حرف‌های جدیدی در سینمای ایران مطرح می‌شود.
وی ادامه داد: «پرویز شیخ‌طادی» زحمت کشید و به عنوان شروع جسارتی به خرج داد و حالا شاهد کارگردان متدینی هستیم که خیلی از خارجی‌ها نسبت به فیلم او جبهه گرفته‌اند.
شاه‌حسینی ادامه داد: این همه جبهه‌گیری نشان از موفقیت «شکارچی شنبه» دارد. این فیلم خالی از اشکال هم نیست اما همین که اکران فیلم مدام به تعویق افتاد جای سوال دارد؟ به هر حال کارگردانی متولد شده که حرف‌های جدیدی برای گفتن دارد، زمزمه‌های امید دارد جاری می‌شود و شما دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) می‌توانید از مدیران فرهنگی بخواهید که باز هم از این جنس فیلم‌ها ساخته شود و به نظر من شما باید این امر را به صورت جدی مطالبه کنید.
به گزارش فارس، در ادامه این نشست «محسن دریالعل» از «پرویز شیخ‌طادی» در مورد سکانس پایانی کار سوال کرد که وی در پاسخ، بیان داشت: سکانس پایانی فیلم همه چیز دست «حانان» (علی نصیریان) است و به نوعی از ابتدای کار همه چیز در سیطره اوست به نوه خود دستور می‌دهد به او شلیک کند یا از او عبور کند تا هیچ چیز دیگری باقی نماند. سند تمام این قضایا موجود است.
 
* شیخ‌طادی: پایه و اساس «شکارچی‌شنبه» بحث تفکر است
در ادامه  «محسن دریالعل» از «پرویز شیخ‌طادی» در مورد شخصیت اصلی داستان سوال کرد که وی در پاسخ، اظهار داشت: ابتدای فیلم با «بنیامین» آغاز می‌شود و به نوعی «بنیامین» پایه پیش درآمد این فیلم است.
کارگردان «سینه‌سرخ» در ادامه افزود: پایه و اساس «شکارچی شنبه» بحث تفکر است چرا که یک اندیشه خطرناک در حال شکل‌گیری است. آن‌ها شیوه‌هایی به کار می‌برند که از زمین‌خواری از فلسطین آغاز شده و همچنان هم ادامه دارد.    
 
* شیخ‌طادی: دشمن‌شناسی بحث بسیار مهمی است
 
برپایه این گزارش، در ادامه این نشست یکی از حضار از «پرویز شیخ طادی» در مورد این که در فیلم شما بارقه‌های امید کمتر است سوال کرد که وی در پاسخ، بیان داشت: به هر حال باید به حوزه عملی وارد شد و شرایط را سنجید چرا که بحث دشمن‌شناسی از ابعاد سیاسی، نظامی، اجتماعی و ...برخوردار است اما در مجموع بحث مهمی است.
وی ادامه داد: این که آن‌ها از کجا تغذیه می‌شوند و چه داستان و ماجرایی دارند؟ این که این‌ها از طفولیت روی مغزها کار می‌کنند و این کار تا سنین پایان نوجوانی همچنان ادامه دارد.
شیخ‌طادی در ادامه افزود: هر کدام برای آموزه‌های خود دلیل و مدرک می‌آورند اما نکته مهم در این زمینه شناخت اندیشه است. من بعد از کمی مطالعه درمورد اینها مریض شدم.
وی ادامه داد: اگر دشمن را نشناسیم نوع و جنس حرکت بعدی آنها را نمی‌توانیم درک کنیم.

* جعفرپور: با کمک «شیخ‌طادی» سختی‌ها، آسان شد 
به گزارش فارس، در ادامه «محسن دریالعل» از «محمد جواد جعفرپور» در مورد سختی کار سوال کرد که وی در پاسخ، اظهار داشت: خوب کار یک سختی‌هایی داشت اما با کمک‌های «پرویز شیخ طادی» کار را آسان کردیم.
 
*شیخ‌طادی: «جعفرپور» در «شکارچی‌شنبه» و «سینه‌سرخ» متفاوت ظاهر شد 
همچنین «پرویز شیخ‌طادی» در مورد بازی این کودک توضیح داد: در مجموع در این نوع فیلم‌ها انتخاب بازیگر کودک از اهمیت بالایی برخوردار است. طبیعی است که این موضوع چون کودک از این حوزه خیلی شناخت ندارد با حس جلو بیاید و «محمد جواد جعفرپور» هم از آنجایی که از تربیت خوب خانواده برخوردار بوده با تمرین کار خود را آغار کرد و در «سینه سرخ» هم مثل همین فیلم بازی باورپذیری داشت.

* شیخ‌طادی: «شکارچی شنبه» پرده‌برداری کوچکی برای شناخت است  
این کارگردان در ادامه توضیح داد: راجع به موضعات اینچنینی باید فیلم زیاد ساخته شود چرا که تناقضات زیادی در این زمینه وجود دارد.
راجع به هر فرقه می‌توان یک فیلم ساخت و با اندکی مطالعه می‌توان به این موضوع دست پیدا کرد که کار در این زمینه دشوار است اما آن‌ها حوزه رسانه‌ای را خوب به دست گرفته‌اند. اما در زمینه تاکتیک نیز ضعف‌ها و نواقصی دارند.
این کارگردان در ادامه افزود: یکی از تاکتیک‌های دشمن پیدا کردن نقاط ضعف‌ها است اما یک چیزی دارد متولد می‌شود و همچنان ادامه دارد اما این فیلم با بضاعت خود یک پرده‌برداری کوچک برای شناخت است. ما نباید در این زمینه بازی بخوریم. سند همه این‌ها موجود است آنان یک اثر نمایشی ندارند اما در زمینه موسیقی، شعر و... مدام در حال پیشرفت هستند. 
شیخ‌طادی ادامه داد: آنان شیطان را به عنوان یک ابزار می‌شناسند و با آن رفیق هم می‌شوند اما در این زمینه ما عقب هستیم و به نظر من در هر شاخه می‌شود، چند فیلم ساخت.
 
* شیخ‌طادی: برای اکران «شکارچی شنبه» خیلی اذیت شدیم 
در ادامه یکی از حضار از اکران دیرهنگام فیلم سوال کرد که وی در پاسخ، گفت: فیلم ما چراق خاموش جلو رفت چون مزاحمت از خارج و داخل وجود داشت اما در جشنواره فیلم فجر در یک بخش جداگانه اکران شد و آنجا هم ما مورد آزار قرار گرفتیم و مدام پیغام می‌آمد و در یک مقطعی کار بایکوت شد و «علی نصیریان» که بازی فوق العاده‌ای داشت حتی در جشنواره کاندیدای دریافت سیمرغ نیز نشد.
این کارگردان در ادامه افزود: در مورد اکران هم خیلی اذیت شدیم . قرار بود اکران در گروه خاص شود اما من ممانعت کردم و موسسه «جبرئیل» اکران فیلم را را برعهده گرفت و بعد از 2 سال مسئولین در عمل انجام شده قرار گرفتند و در نهایت فیلم اکران شد.
 
شیخ‌طادی: «شکارچی شنبه» مخاطب جهانی را هدف خود قرار داده است 
شیخ‌طادی در ادامه توضیح داد: اعتقاد دارم این فیلم برای افراد فرهیخته جامعه، اساتید، دانشجویان و فرهیختگام مفید است. کل افراد جامعه خوراک خاص خود را می‌خواهند و من هم به سهم خود موشکم را هوا کردم.
در ادامه این نشست یکی از حضار از شیخ طادی در مورد این که در ساخت این فیلم از احساسات خود هم استفاده کردید سوال کرد که وی در پاسخ، توضیح داد: چند بار تکرار کردم. سند همه وقایع موجود است و من ذره‌ای از احساساتم را وارد فیلم نکردم و معتقد به نامردی نیستم . «شکارچی شنبه» مخاطب جهانی را هدف قرار داده است.
وی ادامه داد: فیلم نمی‌سازیم و مجبور هستیم اطلاعات هم بدهیم اما طعم عوض شده است باید مردانه جنگید اما خوب هم جنگید.
 
*شیخ‌طادی: دوست دارم «شکارچی شنبه 2» را بسازم اما کسی حمایت نمی‌کند 
به گزارش فارس، در ادامه یکی از حضار از «پرویز شیخ‌طادی» درمورد تمایل برای ساخت نسخه دوم فیلم سوال کرد که وی در پاسخ، بیان داشت: دوست دارم دومی را هم بسازم اما کسی حمایت نمی‌کند.
 
* اهدای تندیس شایستگی و شجاعت به «شیخ‌طادی» و «جعفرپور»
 
بنابراین گزارش، در پایان این نشست تندیس شایستگی و شجاعت به «پرویز شیخ‌طادی» و «محمد جواد جعفرپور» از طرف اساتید دانشگاه امام صادق (ع) تقدیم شد. قرار بود از «علی نصیریان» هم تقدیر شود اما وی مشغول بازی در تئاتر در فرهنگسرای نیاوران بود و تندیس این بازیگر ارزنده سینما هم به «پرویز شیخ‌طادی» اهدا شد.
این نشست راس ساعت 23 به اتمام رسید.

منبع:فارس

کودکان آواره کلمبیایی در راه جشنواره فیلم کودک

کلوپ هنرمندان-به نقل از روابط عمومی جشنواره، این انمیشن شکل گرفته بر اساس واقعیت به نوعی مستندی اجتماعی است که تصویری تاثیرگذار از کودکان آواره کلمبیا را به تصویر می‌کشد. کلمیبا کشوری است در آمریکای جنوبی که مناسبات خاص خود را دارد. اینجا اگر چه نشانی از احساسات گرم و شاعرانه انسان‌ها، همراهی با طبعیت و فوتبال دارد اما بیش از هر کشوری درگیر جنگ‌های داخلی و گروه‌های مافیایی قاچاق مواد مخدر، اسلحه و حتی انسان است.
فیلم «صداهای کوچک» به ما نشان می‌دهد، سرزمینی سرشار از خشونت‌ها و پیچیدگی‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به نام کلمبیا که با مشخص نبودن جایگاه و قدرت دولت در اداره کشور و تعامل باندهای قاچاق با افراد سیاسی، ظرفیت‌های داستانی زیادی برای گفتن دارد.
کاریلو ابتدا محوریت را از این اجتماع متفاوت می‌گیرد یعنی بستری کاملا مستند و رئال ، بعد طی یک فرآیند هنرمندانه نشانه‌هایی از واقعیت را به نشانه‌هایی از دنیای خیال و انیمیشن مبدل می‌سازد و حاصل جوهره‌ای است به زبان کودکان برای فهم مشکلات جامعه خود.
«صداهای کوچک» فیلمی درباره کلمبیا یا بهتر بگوییم درباره کودکان کلمبیایی است. در این سرزمین خشن که بازیگران فوتبالش به دلیل گل به خودی ۱۲ گلوله پاداش می‌بینند همواره سرنوشت تلخی برای اغلب کودکان و نوجوانان رقم می‌خورد.
فیلمساز سعی دارد با بیانی بدون جهت گیری و یا ملهم از احساسات، آنچه می‌گذرد را به صورت کاملا واقعی ترسیم کند اما چون این اثر در مواجه به مخاطبان کودک قرار می‌گیرد از نمایش صرف خشونت خودداری شده است. از ظرفیت‌های انیمیشن نیز در تولید این اثر استفاده مطلوبی شده است. فیلم داستان خود را اگر چه تلخ و خشونت بار است اما با رویا و آرزو که اساس زندگی کودک است تلفیق می‌کند به همین دلیل می‌توان این صدای کوچک را فیلمی تاثیرگذار و در عین حال جذاب برای مخاطبان دانست. 
جانیو ادواردو کاریلو فیلمساز اجتماعی سینمای کلمبیا تاکنون مستندهای تاثیرگذاری درباره ویژگی‌ها، آداب و رسوم این کشور ساخته و این فیلم نیز در ادامه روند فیلمسازی این هنرمند تولید شده است.

در فیلم «صدای کوچک» صداپیشگانی چون آنتونی پاراک، نینا ملیتا، کریستیان بوناچیچ حضور دارند.

خبرگزاری فارس: کودکان آواره کلمبیایی در راه جشنواره فیلم کودک

منبع:روابط عمومی جشنواره

چگونگی نمایش «شکارچی شنبه» در جشنواره رشد بر اساس قرارداد بود

جوابیه جشنواره فیلم رشد به تهیه‌کننده فیلم «شکارچی شنبه»
چگونگی نمایش «شکارچی شنبه» در جشنواره رشد بر اساس قرارداد بود

روابط عمومی جشنواره فیلم رشد در نامه‌ای به تهیه‌کننده فیلم «شکارچی شنبه»، اعلام کرد که چگونگی نمایش «شکارچی شنبه» در جشنواره رشد بر اساس قرارداد بوده است.

خبرگزاری فارس: چگونگی نمایش «شکارچی شنبه» در جشنواره رشد بر اساس قرارداد بود

کلوپ هنرمندان- در این نامه که نسخه‌ای از آن به خبرگزاری فارس ارسال شده، آمده است:‌ همه ساله در فروردین ماه و طی فراخوان جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، براساس ماده ۱۴ مقررات اعلام می‌شود که صاحبان محترم فیلم‌ها برای آثار وارد شده در بخش مسابقه، به دبیرخانه اجازه می‌دهند تا حداقل ۷ نوبت فیلم‌شان برای دانش‌اموزان به صورت رایگان پخش شود.
در ادامه آمده است:‌مؤسسه محترم فرهنگی هنری شهید آوینی در تاریخ 23/ 5 / 90 فرم مربوطه را امضاء و مهر نموده و شرایط جشنواره را قبول کرده است. برای حضور در مسابقه به همراه پخش تلفنی نیز با آقایان مددی، امینی و شیخ طادی هماهنگی لازم به عمل آمده است. 
روابط عمومی جشنواره فیلم رشد نوشته است: گرچه حضور دانش‌آموزان برای دیدن فیلم رایگان است و مجموعا حداکثر 1500 نفر از آن دیدن می‌کنند و زمینه‌ساز تبلیغ گسترده جهت استفاده میلیونی دانش‌آموزان از این فیلم می‌شود، لیکن چنانچه این روند برای جناب آقای محمد قهرمانی شکست اقتصادی محسوب می‌شود، دبیرخانه جشنواره آمادگی پرداخت هزینه بلیت را دارد.

منبع:فارس

از اظهار‌نظر «سیدجواد هاشمی» تا رقابت ۲۳ انیمیشن کوتاه در بخش بین‌الملل

کلوپ هنرمندان-به نقل از روابط عمومی جشنواره، در این بخش از مسابقه بین الملل، ۲۳ اثر پویانمایی رقابت می‌کنند و ۶ اثر در بخش خارج از مسابقه به نمایش در‌می‌آید.
پویانمایی‌های «باخ» از روسیه، «افسانه کریسمس» از اکراین، «سفر دریایی» از کانادا، «پسر مقوایی» از پرتغال، «سگ و خرگوش» از کرواسی، «چشم فانوس دریایی» از پرتغال و هلند، «همستر چاق» از لهستان، «قورباغه‌ای که آواز نمی‌خواند» از لیتوانی، «بهشت همستر» از لهستان، «پرچین» از کرواسی، «مرد کوچک رویایی» از کرواسی، «ملوین» از سوئد، «اژدهای بی‌آزار» از فرانسه، «فصل‌های آینده» از کره جنوبی، «درخشان همچون ستاره» از اکراین، «روح پیانو» از لهستان، «ببر» از لاتویا، «چی می‌شد اگر» از پرتغال و «کرم» از لیتوانی آثار خارجی بخش مسابقه پویانمایی بین‌الملل هستند.

در این بخش از جشنواره آثار ایرانی حکایت‌های مادربزرگ (بهروز سلطانی‌فر)، کوچولو (ریحانه کاوش)، میهمان ماه (ریحان کاوش) و کدو قلقله زن (مرتضی احدی) با آثار خارجی رقابت می‌کنند.
پسر بلوط از لیتوانی، اما به خانه بر‌می‌گردد از پرتغال، استر هازی از لهستان و آلمان، پیتانکو از ژاپن، بهار در خیابان وارنو از لیتوانی و پستچی کوچولو از لهستان آثار خارج از مسابقه این بخش از جشنواره فیلم کودک هستند.

* کار هیئت انتخاب و داوری بخش عکس جشنواره فیلم کودک آغاز شد 
 به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم کودک، علیرضا زرین‌دست و مرتضی پورصمدی از مدیران فیلمبرداری سینمای کشور و ساعد نیک‌ذات عکاس شناخته شده کشور بررسی ۴۹ عکس رسیده به دبیرخانه جشنواره را آغاز کردند.
هر یک از اعضای هیئت انتخاب و داوری جشنواره، ۶ عکس را به دیدگاه و سلیقه خود انتخاب کردند تا در نهایت از ۱۸ عکس انتخاب شده، ۶ نامزد نهایی بخش مسابقه عکس جشنواره فیلم کودک معرفی شود.
روز افتتاحیه جشنواره فیلم کودک یک پروانه زرین و دو دیپلم افتخار به برگزیدگان بخش عکس اهدا خواهد شد. 
علیرضا زرین‌دست در خصوص داوری این بخش از جشنواره گفت: خوشبختانه عکس‌های خوبی به دبیرخانه جشنواره رسیده و داوری آثار مشکل است. برخی از عکس‌ها از جنبه کیفی خوبی برخوردارند.

مرتضی پورصمدی نیز خاطر نشان کرد: برخی از عکس‌ها مختص سینمای کودک نیست بلکه آثاری با موضوع و به بهانه کودک هستند که این مساله روی داوری تاثیر می‌گذارد. اگر این تفکیک صورت گرفته بود، داوری آثار راحت‌تر و تخصصی‌تر شکل می‌گرفت.

ساعد نیک‌ذات نیز با اشاره به جنبه‌های کیفی برخی از عکس‌های ارایه شده در جشنواره فیلم کودک، تصریح کرد: برخی از عکس‌ها به خوبی یک بیوگرافی و شناسنامه از فیلم خود ارایه می‌دهد. نکته دیگر استقلال بیشتر عکاسان در آثارشان است و عکس‌ها نشان‌دهنده ذوق هنرمند است تا بر اساس خواسته‌های کارگردان و دیگر عوامل. 

* سید‌جواد هاشمی: جشنواره کودک در ارتقای سطح کیفی سینمای کودک موثر است 

سید جواد هاشمی بازیگر و کارگردان سینما در مورد اهمیت برگزاری جشنواره فیلم کودک گفت: برگزاری این جشنواره باعث ایجاد امید و انگیزه در نویسندگان، کارگردان‌ها و دست‌اندرکاران حوزه سینمای کودک و نوجوان می‌شود.
این بازیگر یادآور شد: شکل‌گیری یک فضای رقابتی سالم و تاثیرگذار در جشنواره فیلم کودک، زمینه تلاش برای ارتقای سطح کیفی آثار را در میان فیلمسازان ایجاد کند و به تولید آثار خوب، جذاب و استاندارد منجر می‌شود.
وی ادامه داد: من به دلیل شغل خود، یعنی معلمی حدود سی سال است که از نزدیک با دنیای کودکان و نیازهای آن‌ها آشنا هستم؛ به همین دلیل تلاش کردم فیلمی سینمایی با توجه به دغدغه‌ها و نیازهای کودکان نسل امروز بسازم. کودکان و نوجوانان محور اصلی جوامع بشری هستند و فرهنگ‌سازی برای این مخاطبان امری مهم و حساس است و سینما به دلیل جذابیت‌های فراوانی که دارد رسانه تاثیرگذاری برای تعلیم و تربیت کودکان است.
این بازیگر درباره شعار جشنواره بیست و پنجم فیلم کودک گفت: ایجاد نشاط و شادی در کودکان و امید و تعالی برای نوجوانان پیامی زیبا و جریان‌ساز است و به نوعی در میان مخاطبان جشنواره انرژی مثبت ایجاد می‌کند. 
وی در پایان حضور آثاری از سه نسل فیلمسازی کشور در جشنواره بیست و پنجم را مثبت ارزیابی کرد و افزود: حضور این هنرمندان در کنار هم باعث تبادل اندیشه می‌شود و تجربیات فیلمسازان برجسته به جوانان منتقل خواهد شد. دوستان جوان باید بپذیرند که تجربه در فیلمسازی بیش از علم ارزشمند است و خلق یک اثر ارزشمند به میزان تجربیات بصری هنرمند بستگی دارد.

* عبدالعلی‌زاده: جشنواره فیلم کودک تنها حافظ سینمای کودک تا به امروز است 

«علی عبدالعلی‌زاده» کارگردان سینما در مورد اهمیت برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: این جشنواره تنها حافظ سینمای کودک تا به امروز است و با برگزاری آن، این‌ گونه سینمایی به حیات خود ادامه می‌دهد.
وی تصریح کرد: برگزاری سالانه جشنواره فیلم کودک، انگیزه لازم در فیلمسازان را در این حوزه سینما فراهم می‌کند؛ به همین دلیل در زمان نزدیک به این رویداد، شاهد افزایش رونق تولید در سینمای کودک و نوجوان هستیم. اما اینکه جشنواره تا چه حد در ارتقای سطح کمی و کیفی سینمای کودک موثر بوده، نیازمند به بررسی است. متاسفانه برخی از سیاستگذاری‌ها در‌گذشته سینمای کودک را به سمت و سوی آثار جشنواره‌ای و درباره کودک سوق داد و در عمل با این رویکرد، جذابیت در آثار کودکان کاسته شد و به مرور شاهد افول این سینما بودیم. امیدوارم شاهد اتفاقات خوبی مانند دهه هفتاد در سینمای کودک باشیم و جشنواره بیست و پنجم گامی در راستای تعالی سینمای کودک باشد.

عبدالعلی‌زاده در باره ارتباط سینمای کودک و نهاد خانواده گفت: واقعیت این است که کودکان امروز به وسایل ارتباط جمعی و رسانه‌های مختلف دسترسی دارند و با این ارتباطات، نیازهای آن‌ها متنوع و پیچیده است اما سینمای کودک نتوانسته همگام با این مخاطبان، جایگاه خود را در رشد و پرورش کودکان حفظ کند و این مخاطبان از منابع دیگری از جمله انیمیشن‌های آمریکایی تاثیر می‌پذیرند. آرزو می‌کنم سینمای پر رونق در بخش کودک داشته باشیم تا پاسخگوی نیازهای این گروه از مخاطبان باشد. 

عبدالعلی‌زاده در پایان بهترین جمله برای جشنواره کودک را این گونه پاسخ داد: امیدوارم مسئولان سینما و جشنواره فیلم کودک، انقلابی عظیم در این سینما ایجاد کنند و دنباله‌رو سیاست‌گذاران سابق در جشنواره نباشند و سینمای کودک را به شکوفایی برسانند.

بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از ۲۳ تا ۲۷ آبان‌ماه سال جاری در اصفهان برگزار می‌شود.

منبع:روابط عمومی جشنواره

صبا با ۶ اثر به جشنواره فیلم کودک می‌رود

صبا با ۶ اثر به جشنواره فیلم کودک می‌رود

خبرگزاری فارس: مرکز پویانمایی صبا با ۶ اثر در جشنواره بین‌المللی صبا حضور می‌یابد.

خبرگزاری فارس: صبا با ۶ اثر به جشنواره فیلم کودک می‌رود

کلوپ هنرمندان-شش اثر از بین 12 اثر ارسالی مرکز پویانمایی «صبا» به بخش مسابقه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان که از 24 تا 27 آبان ماه امسال در اصفهان برگزار می‌شود، راه پیدا کردند.

«آرزوهای به یاد ماندنی» به کارگردانی آرش شادابی، «شب‌های شیرین» به کارگردانی فرخ یکدانه و فرانک گوهری، «طنزهای طلایی» به کارگردانی حسین مرادی زاده، «کدو قلقله زن» به کارگردانی احمد عربانی، «لالایی‌ها» به کارگردانی سارا نام‌جو و «مفاخر ایران زمین» شش اثری هستند که به بخش مسابقه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان راه پیدا کرده‌اند.

منبع:فارس

اعتراض تهیه‌کننده «شکارچی شنبه» به نمایش فیلم در جشنواره رشد

اعتراض تهیه‌کننده «شکارچی شنبه» به نمایش فیلم در جشنواره رشد

«محمد قهرمانی» مدیرعامل موسسه شهید آوینی نسبت به نمایش فیلم سینمایی «شکارچی شنبه» در جشنواره فیلم رشد اعتراض کرد.

خبرگزاری فارس: اعتراض تهیه‌کننده «شکارچی شنبه» به نمایش فیلم در جشنواره رشد

کلوپ هنرمندان-«محمد قهرمانی» مدیرعامل موسسه شهید آوینی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس با اشاره به انتشار خبر اکران فیلم سینمایی «شکارچی شنبه» در جشنواره فیلم رشد و فرهنگسرای بهمن، گفت: به آموزش و پرورش اعلام کردیم با توجه به اکران عمومی «شکارچی شنبه»، این فیلم تنها برای مسابقه حضور داشته باشد و اکران نشود اما روز گذشته اعلام کردند «شکارچی شنبه» قرار است طی دو روز در فرهنگسرای بهمن اکران شود.
وی افزود: این کار بدون هماهنگی با صاحب اثر انجام شده و اخلاقا درست نیست.

فیلم سینمایی «شکارچی شنبه» ساخته پرویز شیخ‌طادی محصول موسسه شهید آوینی است و ‌هم‌اکنون در سینماها در حال اکران است.

منبع:فارس

۱۲ فیلم در بخش کودک و اقتباس جشنواره کودک روی پرده می‌رود

کلوپ هنرمندانبه نقل از روابط عمومی جشنواره، در این بخش غیر رقابتی بین المل، ۱۲ فیلم از آثار شاخص سینمای جهان که از روی آثار ادبی اقتباس شده‌اند به روی پرده می‌رود.
کشورهای آلمان، آمریکا و نروژ بیشترین فیلم را در این بخش از جشنواره فیلم کودک دارند.
فیلم‌های «امیل و کاراگاهان» از آلمان، «کلاس پرنده» از آلمان، «هانسل و گرتل» از کره، «سفر به اعماق زمین» از آمریکا و کانادا ، «کارلستون روی بام» از سوئد و نروژ ، «میوی من میو» از روسیه، سوئد و نروژ، «پینوکیو» از ایتالیا فرانسه و آلمان، «قطار سریع السیر قطبی» از آمریکا، «باغ مخفی» از آمریکا و انگلیس ، «سایمون کوچولو» از سوئد، «ماشین زمان» از آمریکا و «جادوگر شهر زمرد» از آمریکا در این بخش از جشنواره فیلم کودک به روی پرده می‌رود.

بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۳ تا ۲۷ آبان ماه جاری در اصفهان برگزار می‌شود.

منبع:روابط عمومی جشنواره