شهرگل وگلاب

شهرگل وگلاب

شهرگل وگلاب........
شهرگل وگلاب

شهرگل وگلاب

شهرگل وگلاب........

سیزدهمین جشن‌واره گل و گلاب در نیاسر کاشان برگزار می‌شود


سیزدهمین جشن‌واره گل و گلاب در نیاسر کاشان برگزار می‌شود
به‌دلیل موقعیت ویژه این بخش در کاشت و تولید و همچنین شکفتن زودهنگام این گونه گیاهی، آیین افتتاحیه در شهر نیاسر همراه با برگزاری آیین‌های ویژه در روزهای ۲۲ و۲۳ اردیبهشت برگزار می‌شود.

نیاسر 600x400 سیزدهمین جشن‌واره گل و گلاب در نیاسر کاشان برگزار می‌شودکاشان نیوز: شهردار شهر تاریخی نیاسر کاشان از برگزاری سیزدهمین آیین گلاب‌گیری گل محمدی از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه در این شهر خبر داد.
«جمشید اسماعیلی» روز چهارشنبه در گفت‌و‌گو با ایرنا، سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان کاشان را یک‌هزار و ۷۰۰ هکتار دانست و گفت: ۳۷ درصد از این میزان که حدود ۶۰۰ هکتار است، مربوط به شهر نیاسر است.
وی افزود: دو هزار و ۴۰۰ تن گل محمدی پارسال در شهر نیاسر کاشان برداشت شد.
اسماعیلی گفت: به‌دلیل موقعیت ویژه این بخش در کاشت و تولید و همچنین شکفتن زودهنگام این گونه گیاهی، آیین افتتاحیه در شهر نیاسر همراه با برگزاری آیین‌های ویژه در روزهای ۲۲ و۲۳ اردیبهشت برگزار می‌شود.
وی در خصوص اطلاع‌رسانی دیرهنگام برگزاری این جشن‌واره گفت: به‌دلیل بروز برخی مشکلات مدیریتی در سال‌های گذشته، ذهنیت منفی برای برخی از مسوولان به وجود آمده بود که با پی‌گیری و بررسی موقعیت و اهمیت شهر تاریخی نیاسر، این امکان برای این شهر فراهم شد، اما با این حال با محدودیت زمانی نیز روبه‌رو هستیم.
شهردار نیاسر گفت: در حاشیه برگزاری این جشن‌واره، نمایش‌گاه، مسابقات نقاشی و شعر و آیین گل‌چینی و گلاب‌گیری نیز برگزار می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد