شهرگل وگلاب

شهرگل وگلاب

شهرگل وگلاب........
شهرگل وگلاب

شهرگل وگلاب

شهرگل وگلاب........

حذف سرخابی‌ها از آسیا، آخرین شاهکار دوستان؟

مرجع خبری پرسپولیس: به شهادت رییس سازمان لیگ، مهلت تعیین شده از سوی AFC برای ارسال مدارک تیم‌های ایرنی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به مقر این کنفدراسیون،‌ ظهر دیروز به پایان رسید.


مرجع خبری پرسپولیس: به شهادت رییس سازمان لیگ، مهلت تعیین شده از سوی AFC برای ارسال مدارک تیم‌های ایرنی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به مقر این کنفدراسیون،‌ ظهر دیروز به پایان رسید.

 

مهلت تعیین شده از سوی AFC برای ارسال مدارک تیم‌های ایرنی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به مقر این کنفدراسیون،‌ ظهر دیروز به پایان رسید و در مهم‌ترین اتفاق ممکن، پرسپولیس و استقلال نتوانستند وضعیت مدیریتی خودشان را روشن کنند

 

بنابراین و با توجه به اینکه عزیزمحمدی ادعا می‌کند مدارک این دو باشگاه به صورت ناقص به AFC ارسال شده، قطعا باید منتظر عواقب سنگین این اهمال‌کاری برای سرخابی‌های تهرانی باشیم و فرجام ناگوار این سهل‌انگاری شرم‌آور را به چشم ببینیم. صابون قانون‌مداری و سختگیری‌های مراجع رسمی بین‌المللی مثل فیفا و AFC، پیش از این در چند نوبت به تن فوتبال ایران کشورمان خورده که از آن جمله می‌توان به تعلیق فدراسیون فوتبال ایران در سال 2007 و نیز حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا در سال 2006 اشاره کرد. در حال حاضر و به ویژه با توجه به اینکه از دوست نمک‌پرورده ایرانی‌ها – محمدبن همام­- هم خبری نیست و این مدیر سرشناس قطری به خاطر تخلفات گسترده مالی سمتش در کنفدراسیون فوتبال آسیا را از دست داده، احتمالا باید منتظر سنگین‌ترین عقوبت ممکن در ازای ارسال مدارک ناقص پرسپولیس و استقلال به AFC باشیم و هیچ بعید نیست این دو قطب سنتی و محبوب فوتبال ایران، غرامتی به اندازه حذف از رقابت‌های لیگ قهرمانان را به خاطر تعلل وزارت ورزش در تعیین هیات مدیره خودشان بپردازند.

 


2­- از صمیم قلب آرزو می‌کنیم سازمان لیگ «واقعا» مدارک همه باشگاه‌ها و از جمله پرسپولیس و استقلال را به همان شکلی که مسوولان‌شان ارایه کرده‌اند، تحویل مقامات آسیایی داده و از تلاش برای تکمیل کردن آنها با اطلاعات و اسناد تقلبی و جعلی پرهیز کرده باشد. فدراسیون فوتبال یک کشور، تحت هیچ شرایطی نباید به مرجع رسمی دروغ‌سازی و قلب واقعیت تبدیل شود. متاسفانه در سال‌های گذشته،‌ دلسوزی زیانبار سازمان لیگ برای سرخابی‌ها که با تنظیم مدارک غیرواقعی و ارسال اسامی مدیران قبلی به عنوان هیات مدیره آنها خودش را نشان می‌داد، نتیجه‌ای غیر از ترویج دروغ و دغل در جامعه فوتبال ما نداشت و اصلا همین «ماله‌کشی»های آقایان هم بود که باعث شد امر ساده‌ای مثل تعیین هیات مدیره برای این باشگاه‌ها، این همه به تاخیر بیفتد. امروز واقعا امیدواریم فدراسیون دست از این دوستی خاله خرسه‌وار شسته باشد و با ارسال مدارک ناقص، اما واقعی پرسپولیس و استقلال،‌ کاری کند که مدیران ارشد ورزش ایران، طعم واقعی سهل‌انگاری و ناتوانی خودشان را بچشند و به خاطر آنچه مرتکب می‌شوند، در معرض قضاوت عریان تاریخ قرار بگیرند.

 


3­- سخن اصلی اما، با وزارت فخیمه ورزش است. ظهر دیروز و پس از منقضی شدن مهلت حیاتی AFC،‌ احمد رسولی‌نژاد به عنوان معاون وزیر ورزش با رسانه‌ها گفت‌وگو کرد و مدعی شد روز قبل از خاتمه یافتن ضرب‌الاجل کذایی، موفق به ملاقات با جناب آقای عباسی نشده است! گویا وزیر محترم، در این بازه زمانی اقدامات مهم‌تری مثل سرکشی به فدراسیون‌های مختلف، دادن وعده‌های تکراری به ورزشکاران، پوشیدن لباس کاراته و انتصاب اشتباهی و بی‌سابقه سرپرست فدراسیون سوارکاری(!) را در دستور کارش داشته و فرصت پیدا نکرده تکلیف مدیریت دو باشگاهی را که مستقیما با گرایش‌ها و تعلقات خاطر 40 میلیون ایرانی در ارتباط هستند،‌ روشن کند! واقعا چقدر تحقیر؟ چقدر ناتوانی؟ تا کجا ملامت‌کشی و سرشکستگی؟ تا کی حسرت و افسوس؟ مگر صادر کردن چند فقره حکم مسوولیت معمولی، چقدر دشوار است که یک وزارتخانه عریض و طویل از پس آن برنمی‌آید و با سستی و پشت‌ هم‌اندازی، تحقیری تازه و خسرانی اسفبار را به بدنه فوتبال این مملکت تحمیل می‌کند؟ اگر فردا پرسپولیس و استقلال به خاطر این اشتباه دوستان از آسیا اوت شوند،‌ وزیری که رای اعتماد یک مجلس را پشت سر خودش دارد، چه پاسخی برای افکار عمومی خواهد داشت؟ آیا ایجاد یک دنیا یاس و ناامیدی برای نیمی از ملت ایران، می‌تواند کارنامه قابل قبولی برای دو ماه صدارت عباسی و شرکا بر وزارت ورزش باشد؟!

 


4­­- حسن کار این است که در ورزش ایران،‌ «شایسته‌سالاری» حرف اول و آخر را می‌زند. این آقای احمد رسولی‌نژاد که معاون پارلمانی عباسی است و از عدم توفیقش در زیارت ‌آقای وزیر در آخرین ساعات مهلت AFC سخن می‌گوید،‌ یکی از اعضای هیات مدیره استقلال در همان سالی بود که این تیم به خاطر تاخیر در ارسال اسامی به کنفدراسیون فوتبال آسیا، از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد. اگر مدیران متخلف در همه جای دنیا پس از چنین فجایعی استعفا می‌دهند، ما در ایران از تجربه مفید! آنها استفاده می‌کنیم تا ببینیم چطور می‌شود بقیه تیم‌ها را هم حذف کرد!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد