شهرگل وگلاب

شهرگل وگلاب

شهرگل وگلاب........
شهرگل وگلاب

شهرگل وگلاب

شهرگل وگلاب........

مدارس کشور ؛مجاز به تعطیلی پنجشنبه ها

مدارس کشور ؛مجاز به تعطیلی پنجشنبه ها

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدیران مدارس راهنمایی و متوسطه کشور مجازند به نحوی برنامه ریزی کنند که روزهای پنجشنبه کلاس درسی تشکیل ندهند .




خبر خوش برای بچه های راهنمایی وابتدایی ودبیرستان حتما بخوانید

به گزارش واحد مرکزی خبر ، حاجی بابایی در حاشیه معرفی برترین های سیزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز در جمع خبرنگاران افزود: اصولا برنامه مدارس راهنمایی و دبیرستان از شئون دانشگاهی است یعنی مدیران این مراکز با توجه به برنامه هایی که در اختیار دارند می توانند برنامه ریزی کنند.
 
وی گفت : اکنون در این مدارس " پنجره های باز " وجود دارد و مدیران این مدارس می توانند با حذف این پنجره ها ، پنجشنبه ها درسی نداشته باشند.
 
حاج بابایی،ارتقای امنیت خاطر خانواده ها، ‌تاثیرگذاری مطلوب بر نظام تعلیم و تربیت ، انضباط بیشتر برنامه های کلاسی و ساماندهی دقیق تر زمان بندی مدارس را از آثار تعطیلی مدارس در روزهای پنجشبه برشمرد.
 
وی گفت: با این اقدام می توان برای اجرای برنامه های فرهنگی، ایجاد کلاس های فوق برنامه ، کنکور و آموزش قرآن در فرصت بعدازظهر به خوبی برنامه ریزی کرد که شیوه نامه اش در اختیار مدارس راهنمایی و دبیرستان قرار خواهد گرفت .
 
وزیر آموزش و پرورش افزود: برخی تصور می کنند با تعطیلی این مدارس در پنجشنبه ها ، اتفاقی جدید روی می دهد در حالی که در پایه پیش دانشگاهی از 17 سال قبل در سه یا چهار روز از هفته کلاس دایر است .
 
وی گفت : بیش از پنج هزار مدرسه راهنمایی و متوسطه شبانه روزی در کشور وجود دارد که از 30 سال قبل پنجشنبه ها تعطیل هستند و برنامه ریزی مدارس نمونه دولتی و مدارس خاص هم طبق قانون پنج روزه است .
 
حاجی بابایی افزود : باید به این موضوع هم توجه کرد که قانونی برای الزامی شدن برنامه ریزی مدارس راهنمایی و متوسطه در 6 روزه هفته وجود ندارد همچنان که قانونی در این باره برای تنظیم برنامه درسی دانشگاه ها در 6 روز مصوب نشده است.
 
وی گفت: البته در مدارس دو نوبته که یک نوبت آن راهنمایی و دیگری دبیرستان است این امکان وجود دارد که در تنظیم برنامه ها برای پنج روز هفته مشکل ایجاد شود اما مدارسی که نوبت بعد از ظهر آن خالی است می توانند برای این کار برنامه ریزی کنند.
 
وزیر آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به پرسشی درباره احتمالی فشردگی آموزشی با تعطیل شدن پنجشنبه ها گفت : چه پنجشنبه ها تعطیل باشد یا نباشد و چه دانش آموزان از مدارس نوبت بعدازظهر به صبح ها منتقل شوند در ساعات هیچ یک از دروس تغییری ایجاد نمی شود.
 
آقای حاجی بابایی افزود: ممکن است این شائبه ایجاد شود که اگر پنجشنبه ها تعطیل شود ، میزان اضافه تدریس و ساعات درسی و حق التدریس کاهش می یابد اما هیچ کاهشی ایجاد نمی شود.
 
وی گفت: حتی با تعطیل مدارس ابتدایی در روزهای پنجشنبه ، یک ساعت به ساعات درسی آنها اضافه شده است.
 
حاجی بابایی افزود: در مدارس راهنمایی و دبیرستان ساعات درسی را کاهش نمی دهیم بلکه بر اساس برنامه تحول بنیادین ، برخی ساعات را تعریف می کنیم که بر اساس آن لازم نیست الزاما آموزش در کلاس درس باشد.
 
وی گفت : به عنوان نمونه در درس حرفه و فن ، بخش آموزش نظری در کلاس و آموزش عملی با عنوان تجمعی تعریف می شود اما همین تجمعی نیز دبیر دارد و ابلاغ آن به نام دبیر صادر می شود.
 
طرح تعطیلی مدارس ابتدایی در سال تحصیلی گذشته در روستاها و از فروردین امسال به شکل آزمایشی در شهرها اجرا شد و با شروع سال تحصیلی جدید به طور رسمی در کشور اجرا می شود .

نظرات 1 + ارسال نظر
رویآی محال دختره دی پنج‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 18:00 http://xox-girl-xox.blogfa.com

اخر ما دبیرستانیای کاشونو تعطیل میکنن یا نه؟

50 درصد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد