شهرگل وگلاب

شهرگل وگلاب

شهرگل وگلاب........
شهرگل وگلاب

شهرگل وگلاب

شهرگل وگلاب........

جشنواره ملی گل محمدی نیاسر

شهردار نیاسر کاشان از برگزاری نخستین جشنواره ملی گل محمدی همزمان با شروع هشتمین جشن گل و گلاب در این شهر خبر داد.



گلابگیریکاشانبه گزارش خبرگزاری فارس از کاشان  چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت:.

نخستین جشنواره ملی گل محمدی همزمان با هشتمین جشن گل و گلاب در قمصر کاشان با اهداف هویت‌بخشی، دانش و فنآوری، اقتصاد و تحولات اقتصادی و شادی و نشاط سالم اجتماعی از روز پنج‎شنبه پنجم خرداد ماه به مدت سه روز در سایت جشنواره گل و گلاب قمصر کاشان آغاز می‌شود.
وی افزود: برای برگزاری هرچه بهتر نخستین جشنواره ملی گل محمدی و هشتمین جشن گل و گلاب نیاسر، کمیته‌های شش‌گانه علمی و پژوهشی، انتظامات، فرهنگی، تبلیغات، فنی و اجرایی و کمیته اسکان و پذیرایی از مدت‌ها پیش فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند.
شهردار نیاسر کاشان با اشاره به برگزاری برنامه‌های این جشنواره در روزهای پنجم، ششم و هفتم خرداد ماه جاری از ساعت 21 تا 24 شب خاطرنشان کرد: سازمان اتوبوسرانی شهرستان کاشان سرویس‌های رفت و برگشت از کاشان به قمصر و بالعکس را برای رفاه شهروندان تدارک دیده ‌است.
وی افزود: علاوه بر تمهیدات لازم برای رفاه شرکت‌کنندگان در نخستین جشنواره ملی گل محمدی و هشتمین جشن گل و گلاب، اقدامات لازم برای رعایت شئون اخلاقی بازدیدکنندگان این دو رویداد اندیشیده شده ‌است.
فرخ‌تبار اضافه کرد: تقسیم فضای اقامتی سایت جشنواره با گنجایش 7 هزار نفر به دو بخش مجزای بانوان و آقایان، در نظر گرفتن جایگاه ویژه برای میهمانان و نیز ایجاد فضای مستقل و مجزا برای هنرمندان از جمله اقدامات لازم برای برگزاری مطلوب جشنواره است.
وی همچنین اجرای سرود، اجرای برنامه گروه تواشیح لیلة‌القدر، برنامه تقلید صدا توسط هنرمندان، بیان خاطرات هنرمندان از جشن گل و گلاب قمصر را از جمله برنامه‌های دیگر این جشنواره اعلام کرد.
شهردار نیاسر کاشان در مورد برنامه‌های موسیقیایی جشنواره نیز گفت: استفاده از صدای مهران صفوی و مجید اخشابی و نیز اجرای دف گروه موسیقی ناسوت اصفهان از جمله برنامه‌های موسیقیایی جشن گل و گلاب می‌باشد.
همچنین مراسم گلاب‌گیری نمادین از گل‌های محمدی و ارسال آن به خانه خدا برای شست‌وشوی کعبه با گلاب ناب قمصر ونیاسر کاشان را از برنامه‌های نمادین این جشنواره اعلام کرد.
وی در ادامه با اشاره به استفاده از دکور منحصر به فرد این جشنواره اظهار داشت: دکور مورد استفاده در این جشنواره قابلیت باز و بسته شدن و امکان استفاده مجدد در سال‌های آینده را نیز دارد.
وی خاطرنشان کرد: برای رفاه میهمانان حدود یک و نیم هکتار از بخش غربی مجموعه بوستان گل‌های قمصر برای پارکینگ اختصاص شده ‌است.
  برای اسکان و اقامت میهمانان، امکانات اقامتی پژوهشکده اسانس‌های طبیعی وابسته به دانشگاه کاشان و ساختمان منوچهری آماده پذیرایی از میهمانان است.
شهردار نیاسر کاشان از برگزاری هشت نمایشگاه در هشتمین جشنواره جشن گل و گلاب در نیاسرکاشان خبر داد و گفت: نمایشگاه‌های عرضه انواع محصولات، غذاهای ایرانی، صنایع ‌دستی، ماهیان زینتی، ماشین‌آلات کشاورزی و هنرهای کاغذی توسط هنرمندان بومی قمصر آماده پاسخگویی به علاقه‌مندان هستند

نظرات 1 + ارسال نظر
از وبلاگ اختصاصی نیاسر شنبه 1 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 14:21 http://niasar-bejuieali.blogfa.com/

سلام ازتون ممنون که به فکر شهر خودتون نیاسر هستین به وبلاگ اختصاصی نیاسر هم سر بزنید...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد